خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین خبر داد:

برگزاری همایش تجلی شیدایی4 در استان قزوین

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین با اشاره به شخصیت آگاه شهید آوینی در سالاروز شهادت وی از برگزاری همایش تجلی شیدایی4 در استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۸۵۹۵
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین صبح امروز نشست  خبری با محوریت هفته هنر انقلابی و سالروز شهادت سید شهیدان اهل اقلم مرتضی آوینی در مجتمع فرهنگی شهید آوینی برگزار شد.

 امیری مقدم مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالی فاطمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام هشتم شیعیان به سرفصل های سخنان ایشان اشاره داشت و گفت: حفظ نظام اسلامی، انسجام درونی، انتقاد سازنده و منطقی ملت از دولتمردان، استفاده از تحریم ها به عنوان فرصت، نیاز مبرم آمریکا به مذاکره با ایران، حمات آگاهانه و صحیح از دولت ها توسط رهبر و حل چالش اقتصاد با راهکار اقتصاد مقاومتی  و مذاکرات تنها در بخش هسته از جمله مهمترین بخش گفته های رهبر بود.

وی در ادامه با یادآور شدن برنامه های ویژه بسیج هنرمندان در هفته هنر انقلابی گفـت: تنها هنری مورد تایید اسلامی است که موجب تجلی اسلام باشد، ما این مسئله و تاکید به آن را در بخش های مختلف سخنان رهبری با گروه های مختلف هنرمندان به وضوح می بینیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان ابراز کرد: رهبر انتظاراتی از حوزه های هنر دارند که ما می توانیم این درخواست ها را در جملاتی که هنر را وسیله ای برای تبلیغ دین و اهداف انقلاب اسلامی و نیز وسیله ای رسا برای پیشبرد اهداف والا می دانند دسته بندی کنیم.

اشاره به شخصیت شهید آوینی

امیری مقدم با اشاره ای گذرا به زندگی و تفکر شهید آوینی گفت: شهید آوینی پیش از انقلاب نیز مشغول به خلق آثار هنری بود ولی با پیروزی انقلاب اسلامی مسیر ذهنی ایشان تغییر یافت و انقلاب به نوعی به ایشان یک افق دید صحیح داد تا جایی که می گوید تمام نوشته های پیش از این تغییر را از بین برده است.

شهید آوینی پیش از جنگ  با سفر به نقاط مختلف ایران مستندهایی چون قائله گنبد، سیل خوزستان وخانگزیده ها را ساخت و پس از آن هم اثر ماندگار روایت فتح را خلق کرد که جنگ تحمیلی را با تمام فراز و فرود هایش به تصویر می کشد.

تشریح برنامه های بسیج هنرمندان به مناسبت هفته هنر انقلاب

مسئول بسیج هنرمندان در ادامه سخنانش به برنامه های این حوزه در طی هفته در پیش رو  با عناوین: برگزاری نشست خبری، دیدار مسئولین کانون های شهرستان ها با حجت الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در تاریخ 20 فروردین در محل دفتر ایشان، برگزاری همایش و نشست های تحلیلی در محل کانون ها، اجرای دوره های آموزشی هنری در مدت زمان هفته، اختتامیه سرود های حماسی بسیج و برنامه اصلی که در تاریخ 19 فروردین در سالن همایش های سازمان تبلیغات اسلامی  با حضور سردار تشکری زاده همرزم سردار قاسم سلیمانی ، دکتر حسن بنیانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد میرزاوندی خواننده آهنگ خاطره انگیز دایه دایه وقت جنگه برگزار خواهد شد.

از دیگر نکاتی که امیری مقدم متزکر شد: برگزاری همایش تجلی شیدایی بود که امسال چهارمین دوره ان در استان برگزار می شود و این که همایش به صورت ویژه و خلاقانه تنها در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی در پایان از تمامی ارگان ها به ویژه از سپاه حضرت صاحب الامر و سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین قدردانی کرد.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها