خبرهای داغ:
حجت الاسلام خرسند: برخی به بهانه این تعرض با استفاده از فضای مجازی به بحث «عرب و عجم» در جامعه دامن می‌زنند که کار درستی نیست
کد خبر: ۸۵۱۱۴۹۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون با گرامی‌داشت فرارسیدن ماه رجب در سخنانی تعلیق سفر عمره از سوی دولت و مجلس را کاری بسیار درست عنوان کرد و اظهار داشت: دولت وهابی آل سعود مدتی خصومت خود را نسبت به اسلام و مسلمانان و به‌ویژه شیعیان تشدید کرده که این امر نشان‌دهنده تزلزل حکومت دولت هوسران سعودی است.

وی به قضیه تعرض به دو نوجوان در فرودگاه جده اشاره کرد و گفت: به اذعان برخی مسئولان تجاوزی در کار نبوده و فقط در حد تعرض بوده که با مقاومت این دو نوجوان و کمک زائران مأموران نتوانستند به مقصود پلیدشان برسند.

امام‌جمعه کازرون ادامه داد: برای کشوری که خود را خادم‌الحرمین می‌نامد وقوع چنین رویدادی به هیچ صورت قابل‌قبول نیست بنابراین تصمیم‌گیری دولت در تعلیق سفره عمره کاری به‌جا و شایسته است.

خرسند متذکر شد: برخی به بهانه این تعرض با استفاده از فضای مجازی و مطبوعات به بحث قومیت‌گرایی و مطرح کردن عنوان «عرب و عجم» در جامعه دامن می‌زنند که کار درستی نیست.

وی بابیان اینکه پشت قضیه بحث قومیت‌گرایی و تفرقه‌افکنی سلطنت‌طلب‌ها و منافقان هستند تصریح کرد: کسانی که خواسته و یا ناخواسته به این امر دامن می‌زنند دلشان برای ایرانی بودن نسوخته و فقط به‌قصد ضربه زدن به اسلام و کتاب آسمانی صورت می‌گیرد.

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه مخالفت ما با وهابیت ربطی به زبان عربی ندارد گفت: کتاب آسمانی و عبارات تمام ادعیه ما همگی به زبان عربی بوده و پیامبران و ائمه معصومین نیز عرب‌زبان بودند بنابراین دامن زدن به این قضیه صحیح نیست.

خرسند ادامه داد: مقاومت حزب‌الله لبنان و سید جلیل‌القدر حسن نصرالله، حماسه 60 ساله مردم فلسطین، جوانان مظلوم و مبارز یمن، سوریه و عراق علیه گروهک‌های تروریستی سعودی و وهابی همگی کشورهای عربی و عرب‌زبان هستند بنابراین نباید ناخواسته با سلطنت‌طلب‌ها و منافقان هم‌صدا شد.

وی به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» اشاره و اظهار امیدواری کرد که با همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت بیشتر مشکلات کشور حل‌وفصل شود.

امام‌جمعه کازرون به سفر رئیس‌جمهوری در اوایل اردیبهشت‌ماه به فارس اشاره کرد و از مردم این استان خواست از هیئت دولت به نحو شایسته‌ای استقبال کنند.

خرسند یادآور شد: استان فارس باوجود گستردگی و تأثیرگذار بودن با برخی محرومیت‌ها در عرصه‌های اقتصادی، گردشگری، جذب توریست و فرهنگی دست‌وپنجه نرم می‌کند که امید است با سفر دولت برطرف شود.

وی از هیئت دولت به‌ویژه رئیس جمهوری درخواست کرد که با سفر خود به این استان به مسائل و مشکلات شهرستان کازرون در راستای پروژه‌های نیمه‌تمام، راه و بهداشت درمان، گردشگری و احیای تالاب پریشان و فرمانداری ویژه توجه داشته باشند.

امام‌جمعه کازرون 29 فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی و دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران را گرامی داشت و گفت: ارتش و سپاه دو بازوی توانمند کشور در حفظ و حراست از آب‌وخاک و آسمان مرزهای جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا می‌کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها