خبرهای داغ:
استاندار سمنان:

ایران در جبهه سیاسی بزرگترین قدرت منطقه است

استاندار سمنان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: امروز ایران در جبهه سیاسی بزرگترین قدرت منطقه ای است.
کد خبر: ۸۵۱۱۸۹۰
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود،یگانهای ارتش مستقر در شرق استان سمنان به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی توان و قابلیت های نظامی خود را با انجام رژه در شاهرود به نمایش گذاشتند.

در این مراسم که مسئولین استانی و شهرستانی در محل میدان ولایت شاهرود برگزار شد، محمد وکیلی استاندار سمنان در این مراسم گفت: 36 سال از پیروزی انقلاب می گذرد و شاهد دستاوردهای مختلف هستیم.

وی اضافه کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان و بدخواهان مشکلاتی را ایجاد کردند و شاهد جریان های نفاق و الحادی بودیم و حرکتهایی را شروع کردند.

وی با تأکید بر اینکه مردم ولایتمدار به رهبری حضرت امام (ره) در مقابل این حرکت ها ایستادند و آن را خنثی کردند.

وکیلی ادامه داد: وقتی دشمنان انقلاب دیدند توطئه های داخلی کارساز نیست استکبار جنگ تحمیلی را به مردم ایران تحمیل کرد و مردم و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس در مقابل استکبار، ایادی آنها در منطقه و کشورهای همسو با غرب مقاومت کردند.

این مسئول یادآور شد: در جنگ تحمیلی تمام قدرتها از ارتش بعث حمایت کردند و تجهیزات پیشرفته نظامی بلوک غرب و شرق در اختیارش قرار گرفت.

وکیلی اضافه کرد: با وجود حمایت کشورهای مرتجع منطقه از صدام ، مردم ایران با تمام توان از دستاوردهای انقلاب دفاع کردند و با وجود تحریم ها جنگ را با سرافرازی پشت سرگذاشتند.

وی بیان کرد: با پایان جنگ تحمیلی سازندگی در کشور آغاز شد و دستاوردهای جوانان ایرانی در عرصه های مختلف علمی برای دشمنان نظام غیرقابل قبول بود.

وی اظهار کرد: پس از رحلت حضرت امام(ره) سکان هدایت جهان اسلام را مقام معظم رهبری به دست گرفتند و حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و افغانستان و نیز دامن زدن به ناآرامی در کشورهای منطقه در واقع توطئه علیه ایران بود.

وی تصریح کرد: مردم ولایتمدار ایران در مقابل این توطئه ها ایستادگی کردند و آنها روز به روز تحریم را سخت تر کردند.

استاندار سمنان گفت: امروز شاهد هستیم با وجود شکل گیری جریان های نفاق در اطراف ایران این مسایل پشت سر گذاشته شد.

وکیلی با بیان دستاوردهای علمی، فنی و پزشکی ایران اضافه کرد: امروزه ایران در جبهه سیاسی بزرگترین قدرت منطقه ای است.

وی تاکید کرد: مقاومت مردم ایران در مقابل زیادی خواهی استکبار و ایادی آنها در منطقه ثابت کرد که ایرانیان جنگ طلب نیستند و بزرگی قدرت خود را با هیچ چیز عوض نخواهد کرد.

وی ادامه داد: پیام مردم ایران در برهه های مختلف نشان داد که در جست و جوی جنگ نبوده و نیستند و امروز اگر شاد هستیم فرزندان ما می خواهند ثابت کنند جنگ طلب نیستیم .

وکیلی بیان کرد: مردم ایران پیرو آیین نجات بخش اسلام که به راستی دین صلح و محبت است، هستند و امروز یکی از امن ترین کشورهای منطقه است.

استاندار سمنان در ادامه با اشاره به اینکه ایران هراسی امروز معنی دیگر پیدا کرده است تاکید کرد: مردم عراق امروز طرفدار نظام ایران هستند و از فرماندهان ایرانی نیز استقبال می کنند.

وکیلی با بیان اینکه شاهد حرکت های روزهای اول انقلاب در کشور هستیم، تصریح کرد: انقلاب و پرچم آن در دستان توانمند مقام معظم رهبری که شخصیتی مقتدر و شجاع است، قرار دارد.

ارتش حافظ استقلال و تمامیت ارضی کشور است

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان سمنان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 49 هزار شهید ارتش و سه هزار شهید استان گفت: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی خود فروختگان داخلی شعار انحلال ارتش را سر دادند .

امیر سرتیپ مجید زارع افزود: هدف شان این بود؛ تنها بازوی مسلح انقلاب را که در دل مردم ایران جا داشت و از توانمندی و ایمان ارتش به انقلاب آگاهی داشتند از صحنه حذف کنند.

وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) با اعلام روز ارتش خط بطلان بر این نظریه آنان کشید و ارتش با حضور در تمام صحنه ها از جمله جنگ تحمیلی حماسه های عظیم و شگرفی را خلق کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 58 تکاور ذوالفقار مستقر در شاهرود تاکید کرد: ارتش در ادامه راه شهیدان انقلاب و دفاع مقدس حافظ استقلال و تمامیت ارضی کشور است.

به گفته وی ارتش در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی برای تحقق این شعار و با بهره گیری از دوران دفاع مقدس همگام با دولت است.

وی یادآورشد: همچنین ارتش با تمام توان رزمی و روحی که دارد برای تحقق اصول اقتصاد مقاومتی در کنار نیروهای سپاه، انتظامی ،بسیج و سایر نیروها با حفظ روحیه شهادت طلبی آماده هرگونه جانفشانی است.

در این مراسم رزمی کاران تیپ 158 شهید کشاورزیان و تیپ 258 شهید پژوهنده با شکستن اجسام سخت و انجام دفاع شخصی به هنر نمایی پرداختند.

سپس یگان های تکاور و واحدهای منتخب موتوری مجهز به اسلحه های مختلف زمینی و ضد هوایی و نیز یگان های منتخب پلیس راهور استان سمنان از برابر جایگاه رژه رفتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها