خبرهای داغ:
برخی از اعمال ماه رجب :

رجب، نام رودى است در بهشت که از شیر سپیدتر و از عسل شیرین‏تر است

امام کاظم (ع)فرمود:رجب، نام رودى است در بهشت که از شیر سپیدتر و از عسل شیرین‏تر است، کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد خداوند متعال از آن رود به او مى‏نوشاند.
کد خبر: ۸۵۱۲۲۸۳
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، ماه رجب یکی از ماه های حرام است که در روایات برای آن فضایل زیادی ذکر شده است.

اعمالی که برای این ماه در روایات ذکر شده، به دو گونه است؛ قسمتی از این اعمال مربوط به همه روزهای ماه است؛ مانند روزه گرفتن و بعضی از اذکار و ادعیه و قسمت دیگر آن مربوط به زمان های مخصوصی از این ماه، مانند اعمال و دعاها و نمازهایی که برای هر شب و روز این ماه وارد شده است و همچنین اعمالی که در ایام البیض (روز سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمری) سفارش به انجام آن شده است.

اعمال شب اول ماه رجب

*هنگام رؤیت هلال بخواند: «اَللّـهُمَّ اَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالاْمْنِ وَالاْیمانِ وَالسَّلامَةِ وَالاْسْلامِ رَبّى وَرَبُّکَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ»

*غسل کردن* زیارت امام حسین(ع)* بعد از نماز مغرب، ۲۰ رکعت نمازدر هر رکعت یک بار سوره «حمد»یک بار سوره «توحید»* بعد از نماز عشا، دو رکعت نمازدر رکعت اول «حمد» و «الم نشرح» را یک مرتبه، سوره«توحید»را سه مرتبه در رکعت دوم سوره‌هاى «حمد»، «الم نشرح»،«توحید» و «ناس و فلق»یک‌ باربخواند، پس از سلام ۳۰ بار«لا اله الاّ الله»30 مرتبه «صلوات» بفرستد.

۳۰ رکعت نمازدر هر رکعت یک مرتبه «حمد» و یک مرتبه «کافرون» و سه مرتبه «توحید» را بخواند
*
احیاى شب اول ماه رجب* خواندن دعا.


«اَللّـهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِاَنَّکَ مَلیکٌ، وَاَنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء مُقْتَدِرٌ، وَاَنَّکَ ما تَشآءُ مِنْ أَمْر یَکُونَ اَللّـهُمَّ اِنّى اَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِنَبِیِّکَ مُحَمَّد نَبِىِّ الرَّحْمَةِ، صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، یا مُحَمَّدُ یا رَسُولَ اللهِ، اِنّى اَتَوَجَّهُ بِکَ اِلَى اللهِ رَبِّکَ وَرَبِّى لِیُنْجِحَ بِکَ طَلِبَتى»

*اعمال روز اول رجب *روزه - غسل - زیارت امام حسین

همچنین رسول خدا (ص) فرموده‌اند: هر کس در ماه رجب 100 مرتبه بگوید «أَسْتَغْفِرُ اللّهَ الَّذِی لا إلهَ إِلاّ هُوَ، وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ» و در پایان صدقه‌ای بدهد، خداوند کارش را به رحمت و مغفرت پایان دهد و هر کس 400 مرتبه آن را بگوید فضیلت شهیدان را دارد.

اولین شب جمعه ماه رجب را «لیلة الرّغائب» گویند. رسول خدا (ص) در روایتی که فضیلت ماه رجب را بیان می‌کرد، فرمودند: «از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید که فرشتگان آن را «لیلة الرغائب» نامیدند.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها