خبرهای داغ:
در گرامیداشت شهدای گمنام شهرستان تاکستان:

شهدا با قیام الهی انقلاب اسلامی را بیمه کردند

حجت الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه استان قزوین در گرامیداشت شهدای گمنام شهرستان تاکستان گفت: شهدا با قیام الهی انقلاب اسلامی را بیمه کردند.
کد خبر: ۸۵۱۲۳۳۷
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، مراسم بزرگداشت سومین سالگرد تدفین شهدای گمنام درشهرستان تاکستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین عابدینی،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان ،حجت الاسلام حیدری نماینده نهاد رهبری در دانشگاه ، مقامات کشوری و لشکری استان وشهرستان ،اساتید ،کارمندان و جمع کثیری از دانشجویان این دانشگاه در واحد تاکستان برگزار گردید.

حجت الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه استان قزوین،در این مراسم هدف اصلی آفرینش انسان را حیات انسانی دانسته و گفت: خداوند برای انسان تعریف دیگری از زندگی را قرار داده و آن زندگی انسانی در مقابل زندگی حیوانی است و تنها عده معدودی به این نعمت بزرگ الهی واقفند و شاکر این موضوع هستند.

وی در ادامه افزود: قرآن مکتب انسان سازی است و شهدا با آموختن کلیه آزموده های قرآنی و پیروی و تمسک از سید و سالار شهیدان راه حق را برگزیده و از ذلت دوری گزیده ،برای حق قیام کردند و در این راه کشته شدند.

نماینده ولی فقیه دراستان تصریح کرد: باید قدر شهدا،رزمندگان وایثارگران خود را بدانیم چرا که پایمردی آنها انقلاب را بیمه کرده و باعث احیا اسلام شده است. پس نیازمند آن هستیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در همه جا ترویج شود و باید قدردان تلاش های ماندگار این عزیزان در همه صحنه ها باشیم.

در ادامه، دکتر عباس جهان بخشی ضمن عرض خیر مقدم به کلیه مدعوین حاضر در مراسم اظهار داشت: جای بسی خوشحالی و افتخار است که ما میزبان شهدای گمنام هستیم، عزیزانی که در کمال گمنامی آشنای کامل هستند و دانشگاه آزاد اسلامی با همه  توان برنامه هایی در گرامی داشت و ارج نهادن به مقام والای این شهدا دارد که همه بر اساس مصوبات شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی در ادامه به تدابیر اندیشیده شده برای حضور همه مردم شهرستان در مزار این شهدای گرانقدر اشاره و تصریح کرد: حضور این شهدای والا مقام سعادتی است که خداوند متعال به ما اعطا کرده و ما در پی آن هستیم که شرایط حضور مسئولین واهالی مردم شهرستان تاکستان را در این واحد دانشگاهی فراهم کرده تا بدین طریق بتوانیم میزبان شایسته این عزیزان باشیم.

 وی در پایان گفت: در سال جاری یکی از مصوبات مهم شورای فرهنگی واحد اجرای طرح یادمان شهدای گمنام و بارگاه مزار شهدا است.

در بخش دیگر مراسم حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان ، شهدا را انسانهای برگزیده ازمیان مجاهدین راه خدا دانسته و گفت: شهدا بر اساس آیات قرآن مرده نیستند و حیات آنها امری مسلم است. آنها هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و به پروردگار شان معامله کرده اند.

وی در ادمه افزود : برکت وجودی آنها و اثرگذاریشان در تمام ارکان جامعه مشخص بوده و از برکت همین خون پاک شهیدان است که تاکنون زحمات ارزشمند معمار کبیر انقلاب اسلامی و کلیه ایثارگران دفاع مقدس به دست فراموشی سپرده نشده است.

         

 

 

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها