خبرهای داغ:
معاون سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي:

ظرفيت مجموعه سياهكوه و پارك ملي كوير در جذب گردشگر بالاست

معاون سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: مجموعه سياهكوه و پارك ملي كوير ظرفيت بالايي براي جذب گردشگران به خصوص گردشگران خارجي دارد.
کد خبر: ۸۵۱۲۸۱۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، به نقل روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، «سعيد شيركوند» در بازديد از پارك ملي كوير و مجموعه بناهاي سياهكوه در گرمسار اظهار داشت: اين مجموعه داراي پتانسيل بالايي براي جذب توريستی است.

وي ابراز اميدواري كرد: با مشاركت سرمايه گذاران بخش خصوصي از اين ظرفيت بهره برداري مناسب شود.

وي گفت: جاده سنگفرش، مجموعه قصر بهرام، عين الرشيد و مجموعه بناهاي سياهكوه ظرفيت‌هاي بالقوه اي هستند كه مي‌توان با برنامه ريزي مناسب از اين ظرفيت‌ها براي جذب گردشگر استفاده كرد.

در اين بازديد جمعي از مديران و مسئولان معاونت سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، شهرداران مناطق مختلف تهران و ورامين معاون سرمايه گذاري سازمان را همراهي كردند و با ظرفيت‌هاي تاريخي، گردشگري و طبيعت‌گردي منطقه آشنا شدند.

مجموعه سیاهکوه در دامنه شمالي ارتفاعات سياه كوه در جنوب گرمسار و شمال شرقی دریاچه نمک و در مسیر باستانی اصفهان، کاشان، خوار، خراسان قرار دارد، اين مجموعه داراي بناهايي است كه بومي ها به آن قصر مي‌گويند. اين مجموعه از قصرهاي شاه عباس, عين الرشيد و حرم سرا تشكيل شده است. اين قصرها نمايان گر قدرت معماري و عظمت و شكوه گذشته اين ديار بوده و مهم ترين و بزرگ ترين آن ها قصر شاه عباس نام دارد.

جاده‌ دست‌ساز سنگ‌فرش که با سنگ‌‌های تراش‌خورده روی بستر کویر گرمسار ساخته شده، بطول 35 کیلومتر و عرض 5 متر در مسیر شاهراه تاریخی اصفهان – ساری در دوره صفوی برای سهولت رفت و آمد کاروانیان که در این مسیر به باتلاقها و نمک زارهای جنوب گرمسار برخورد می‌كردند، احداث شده تا کاروانها را از گزند سیلاب‌ها و زمین‌های گل‌آلود و چسبناک در فصول بارش حفظ كند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها