خبرهای داغ:
در شهر محمدیه استان قزوین رخ داد:

مردم استان قزوین از مادر و خانواده‌ شهید احمد شمسی‌پور تجلیل کردند

مردم استان قزوین از مادر و خانواده‌ شهید احمد شمسی‌پور که هویتش پس از 33 سال مشخص شده است در آرامگاه فرزندش در شهر محمدیه، تجلیل کردند.
کد خبر: ۸۵۱۳۰۷۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، پیکر به جا مانده از این شهید، تحت عنوان شهید گمنام، اردیبهشت سال 1389 در شهر محمدیه قزوین بعد از مراسم تشییع با شکوهی در بوستان شهدای گمنام این شهر تدفین شده بود که بر اساس آزمایش DNA هویت وی شناسایی شد و خانواده‌ی وی که ساکن شهریار کرج می‌باشند طی مراسمی به شهر محمدیه آمده و مورد استقبال مسوولان و مردم استان قرار گرفتند.

عصر دیروز مراسم استقبال از خانواده این شهید بزرگوار از دفتر امام جمعه محمدیّه آغاز و سپس در جوار مزار شهداء ادامه یافت.

حجت‌الاسلام سید حسن موسوی‌ موینی، امام جمعه‌ی شهر محمدیه در دیدار با این خانواده ضمن دلجویی و عرض تبریک شهادت به مادر صبور شهید شمسی‌پور، حضور اثرگذار خانواده شهدا را یک فرصت غنی و برجسته فرهنگی و اجتماعی برای اقشار مختلف مردم دانست و گفت: توجه به این ارزش والای معنوی بر عهده آحاد ملت خواهد بود.

مهدی طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین نیز در مراسم استقبال از خانواده شهید شمسی‌پور، با اشاره به انگیزه بالای مردم برای دیدار با خانواده شهید احمد شمسی‌پور افزود: این حضور بیانگر میزان گرایش قشرهای مختلف مردم به فرهنگ مقاومت است که از دوران دفاع مقدس به نسل کنونی منتقل شده است.

وی افزود: بسیاری از شهدای هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی در مناطق عملیاتی حضور یافته و از مرزهای میهن اسلامی دفاع کردند.

بر پایه‌ی همین گزارش، خانواده شهید شمسی‌پور، بویژه مادر بزرگوار شهید، در مزار شهدای گمنام محمدیّه حاضر شده و پس از اجرای برنامه‌ها، برای اولین بار قبر مطهر شهید خود را پس از 33 سال دوری، در آغوش کشیدند.

گفتنی است: شهید شمسی‌پور، هفتم شهریور ماه 1341 در شهر شهریار متولد شده و با عضویت بسیجی در سال 1361 از لشکر 10 سید الشهداء به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده و دوازدهم مهر ماه سال 1361 در منطقه عملیاتی سومار و در عملیات مسلم ابن عقیل به شهادت رسید.

 

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها