خبرهای داغ:
استاندار سمنان:

رشد منفی جمعیت، تهدید امنیتی محسوب می‌شود

استاندار سمنان با اشاره به اینکه کاهش جمعیت باید در کشور کنترل شود گفت: رشد منفی جمعیت، تهدیدی امنیتی است.
کد خبر: ۸۵۱۳۴۴۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، محمد زند وکیلی در دیدار با رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در دفتر استاندار سمنان اظهار داشت: معضل کاهش جمعیت در استان سمنان به عینه لمس می‌شود.

وی با اشاره به امنیت بالای موجود در استان سمنان افزود: اما اگر شهرها و روستاهای استان سمنان خالی از سکنه شود؛ دیگر نمی‌توان ادعا کرد که امنیت مناسبی در استان سمنان برقرار است.

استاندار سمنان کاهش بعد خانوار و مهاجرت را دو عامل رشد منفی جمعیت عنوان و تصریح کرد: با ایجاد سیاست‌های تشویقی نباید اجازه داد تا روستاهای ما خالی از سکنه شوند.

وکیلی بیان کرد: عدم توجه به اقتصاد روستاها و فقدان درآمدهای پایدار برای اهالی آن سبب تهدید امنیت ملی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات فرهنگی کشور از مشکلات اقتصادی نشأت می‌گیرد عنوان کرد: اگر بتوانیم بخشی از مشکلات اقتصادی مردم را رفع کنیم؛ قسمتی از مشکلات فرهنگی جامعه نیز کاهش می‌یابد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی یکی از علل مهم کاهش بعد خانوار در کشور است خاطرنشان کرد: اگر مشکلات اقتصادی مردم رفع شود؛ دیگر شاهد این محدودیت‌ها و کنترل جمعیت نیستیم.

وکیلی با تأکید بر لزوم تقویت امید به آینده در مردم تصریح کرد: بسیج و سپاه همواره بخش‌های مغفول مانده در کشور را به دست گرفته و به خوبی از پس آن برآمده است و طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کشور نیز در راستای افزایش امنیت در کشور و ایجاد امید در مردم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها