خبرهای داغ:

شهر قالی سمنان هم چنان در جشنواره های مختلف می درخشید

شهر قالی سمنان به تهيه كنندگي مجيد شاكري وکارگردانی حمیدرضاحافظی در سیمای مرکز سمنان تولید شده است.
کد خبر: ۸۵۱۳۹۱۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز سمنان، تله فیلم پویا نمایی افسانه شهر قالی که به سفارش مرکز سیمای استان های سازمان صدا و سیما به تهيه كنندگي مجيد شاكري وکارگردانی حمیدرضاحافظی در سیمای مرکز سمنان تولید شده است توانست در نخستین جشنواره فیلم"سما" با موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی ، جایزه و تندیس زرین بهترین فیلمنامه پویا نمایی را از آن خود کند.

بنا بر این گزارش این چندمین موفقیت جشنواره ای پویا نمایی افسانه شهر قالی است. حمیدرضاحافظی کارگردان این اثر بلند پویانمایی تا کنون توانسته تندیس پروانه طلایی بهترین فیلمنامه بلند پویا نمایی ، دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند پویا نمایی از بیست و هشتمین جشنواره کودک و نوجوان اصفهان ، جایزه بهترین انیمیشن سه بعدی از جشنواره بین المللی الغدیر نجف اشرف  و لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش پویا نمایی جشنواره بین المللی  رشد و  راهیابی به بخش مسابقه پنجمین دوره جشنواره فیلم عمار جشنواره عمار را در کارنامه جشنواره ای خود ثبت نماید.

« افسانه شهرقالی » قصه­­ی پر ماجرای شهری است که مردمانش با یاد خدا و دلی آکنده از امید ، زیباترین قالی های جهان را می بافند . در حالی که بیگانگان (آخرین نسل بازماندگان بیدهای غول پیکر) در صدد حمله به آنجا هستند و نوجوانی از آن دیار با قالیچه­ ی پرنده مصمم به نجات شهرقالی است.

« افسانه شهرقالی» نخستین فیلم بلند پویانمائی است که در ستایش فرهنگ و هنر ایران زمین درباره فرش دستباف ایرانی تهیه شده است و با تکنیک 3 بعدی و در زمان هفتاد دقیقه ، افسانه ای پر رمز و راز از مردمان شهر قالی را روایت می کند . این فیلم به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا حافظی است که پیش از این فیلم های کوتاه داستانی ، سریالی و تله فیلم در ژانر کودک و نوجوان را از او دیده ایم .

حميدرضا حافظي متولد 1343 شيراز، فارغ التحصيل كارشناسي انيميشن از دانشكده صدا و سيما است. وي فعاليت هنري را با فيلم كوتاه در سال 1366 آغاز كرد. او همچنين عضو پيوسته كانون فيلمنامه نويسان سينماي ايران و مدرس  زیبایی شناسی تصویر در دانشگاه صدا و سیما  و دیگر مراکز هنری، علمی و آموزشی مي باشد.

گفتنی است که تلاش برای ساخت یک فیلم انیمیشن با هویت ایرانی ، ملی و بومی از مهمترین دغدغه های گروه سازنده بوده وجمع کثیری از هنرمندان سیمای مرکز سمنان در ساخت این فیلم که به سفارش مرکز سیمای استان ها مشارکت داشته اند.

 عوامل سازنده شهر قالی: ناظرین کیفی : محمد علی صفورا ، احمد نیک کار ، طراح فضا : حسین صافی ، طراح کاراکتر : مانی وطن دوست ، سرپرست نقاشان دیجیتال : مرتضی رخت اعلا ، آهنگساز : مجتبی تیموری ، مدیران فنی : افشین کریمی ، امید قطبی ، محسن عبدالعلی ، انیماتورها : سیاوش خدائی ، سروش یوسفی ، سجاد زارع و ...

لازم به ذکر است نخستین دوره این جشنواره با موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی به دبیری مجتبی امینی عصر ۲۸ فروردین ماه برگزار شد و با معرفی برگزیدگان خود در بخش‌های داستانی، مستند، پویانمایی و فیلمنامه پایان یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها