شمس در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

لزوم حضور جدی بسیج در ورزش قهرمانی

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: بسیج در بخش زیرساختی و همچنین ورزش همگانی عملکرد قابل قبولی داشته اما در خصوص ورزش قهرمانی نتوانسته آنچنان که باید قوی عمل کند.
کد خبر: ۸۵۱۴۸۴۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
 حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران درباره عملکرد بسیج در ورزش به خبرنگار بسیج گفت: باید قبول کنیم که بسیج یک ارگان قدرتمند است که در هرکاری که پا پیش گذاشته، موفق عملکرده و ورزش نیز یکی از همان حوزه هایی است که بسیج طی چند سال اخیر به آن ورود کرده است. در این حوزه بسیج در بخش زیرساختها عملکرد خوب و قابل قبولی داشته است. نمونه بارز آن احداث بیش از دو هزار سالن ورزشی در سرتاسر کشور خصوصا مناطق محروم است که باعث شده تا قشر محروم جامعه نیز فرصت ورزش کردن و شکوفایی استعدادهای ورزشی خود را از دست ندهند.

عضو کمیته فنی فوتسال فیفا ادامه داد: علاوه بر برنامه هایی که در زمینه زیرساخت های ورزشی پیاده شده، بسیج در زمینه ورزش همگانی نیز عملکرد خوبی داشته و نمره قبولی گرفته است اما متاسفانه با توجه به ظرفیت بالای این ارگان انتظار می رفت بسیج در زمینه ورزش قهرمانی نیز فعال تر عمل کند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در خصوص نقش بسیج در ورزش کشور اظهار داشت : بسیج با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالایی که دارد می تواند تاثیر مثبتی در روند حرکتی ورزش خصوصا در بخش زیرساختی که بزرگترین ضعف امروز ورزش ماست و همچنین ورزش همگانی داشته باشد . چرا که با توجه به تعداد بالای پادگان های کشور و ارتباط جوانان با این ارگان، نفرات زیادی زیر نظر بسیج هستند که می توانند به بدنه ورزش اضافه شوند، آن هم با یک برنامه حساب شده و جامع که بتواند تاثیری مثبت در پیشرفت هر چه بیشتر ورزش کشور داشته باشد.

 مدرس رسمی فیفا با اشاره به این مسئله که بسیج می تواند نقشی موثر در زمینه بهبود فضای فرهنگی و اخلاقی ورزش افزود : متاسفانه طی چند سال اخیربی اخلاقی به همه رشته های ورزشی سرایت کرده است، مسئله ای که می تواند مانند یک آفت جدی برای ورزش باشد و باید که فکری برای حذف آن از ورزش کرد. در این راستا بسیج باتوجه به ظرفیت بالایی که دارد و ارتباط گسترده ای که به خصوص با قشر جوان دارد، می تواند گام بلندی برای از بین بردن این ناهنجاری بردارد و فرهنگی غنی و اخلاق مدار را به ورزش تزریق کند.

ارسال نظرات