خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان در مراسم به‌صدا درآوردن زنگ ایثار و شهادت؛

احیای عملی امربه معروف در جامعه از خواسته‌های اصلی شهدا است

امام جمعه دامغان در مراسم به‌صدا درآوردن زنگ ایثار و شهادت احیای عملی امربه معروف در جامعه را از خواسته‌های اصلی شهدا در شرایط امروز دانست.
کد خبر: ۸۵۱۵۰۱۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی پیش از ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ ایثار و شهادت در دبیرستان شاهد دختران دامغان به مناسبت آغاز ویژه برنامه‌های کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان اظهار داشت: باید یاد شهدا را همواره در دل داشته باشیم نه تنها بر زبان، زیرا آنچه در دل ریشه کند اعضا و جوارح و اعمال انسان را هدایت می‌کند.

امام جمعه دامغان خاطر‌نشان کرد: بهترین معرف شهید و شهادت ذات باریتعالی و آیات قرآن است، زیرا شهدا حجاب‌ها را کنار زدند و در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.



وی تصریح کرد: شهدا در راه خدا جانشان را نثار کردند تا امروز من و شما نماز باتوجه، عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم، همانا هرکس به هرنحو دانسته در عمل به دستورات اسلام قصور کند در قیامت باید پاسخگوی خون و حق شهدا باشد.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه شهدا در دوران دفاع مقدس برای قرار گرفتن در صف اول جهاد با کفر با یکدیگر رقابت می‌کردند، خاطر‌نشان کرد: شهدا جانشان را آسان فدا کردند تا ما امروز به راحتی احکام و دستورات اسلام را در جامعه پیاده کنیم، آنها با جانشان اسلام را یاری کردند تا ما با عمل و زندگی‌مان یاری‌گر اسلام باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی اجرای عملی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را از خواست‌های اصلی شهدا برشمرد و گفت: شهدای دانش آموز ما در سنین بسیار کم به جنگ شتافتند تا به ما این درس را بدهند که تحصیل، اشتغال، حجاب و عفاف و همه زندگی ما باید برای رضای خدا باشد.


شایان ذکر است، نواختن زنگ انقلاب توسط امام جمعه دامغان، سخنان رئیس اداره آموزش و پرورش این شهرستان، اجرای سرود دسته جمعی دانش آموزان دبیرستان دخترانه شاهد، پخش نماهنگ‌هایی با موضوع جهاد و شهادت از دیگر بخش‌های این برنامه بود که با حضور مسؤولان شهرستان دامغان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها