خبرهای داغ:

برگزاری همایش یادیاران پایگاه محمدرسول الله(ص) روستای قلعه نو خرقان شاهرود

همایش یادیاران با حضور سردار خانی به همت پایگاه محمدرسول الله(ص) حوزه بسیج حمزه سیدالشهدا در پایگاه بسیج روستای قلعه نو خرقان بخش بسطام شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۵۲۸۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سردار علی اصغر خانی در این همایش که هر ماه به همت پایگاه محمدرسول الله(ص) به یاد شهدای روستا برگزار می شود با بیان خاطراتی از شهدای روستای قلعه نو خرقان و ایثارگرای ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام در دوران هشت ساله دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس دانشگاهی بزرگ برای کشور ما بود که اندوخته های فراوانی از آن بدست آوردیم و برکتی بزرگ برای انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: جنگ برای ما درس های فراوانی به همراه داشت که ما امروز ثمرات آن را در زمینه های مختلف و در پیشرفت کشورمان مشاهده می کنیم و اگر جنگ خسارت و ویرانی داشت مزیت های فراوانی نیز داشت و سبب اقتدار و عزت و استقلال و اتحاد ملت ما در برابر دشمنان شد.

فرمانده گردان کربلا در دوران دفاع مقدس با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود بیان کرد: این اجلاسیه یک حرکت بزرگ فرهنگی برای بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بود که به همت آحاد مردم و بسیجیان عزیز برگزار و اثرات بسیاری را در برداشت که در آینده بیشتر قابل لمس خواهد بود.

خانی تصریح کرد: زنده نگهداشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بدان معناست که ما از مسیر حرکتی شهدا که همانا صراط مستقیم است غافل نشویم و در این راه از هیچ چیز هراسی به دل راه ندهیم و با تمام مشکلات به راه خود ادامه دهیم.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان بر علیه ملت بزرگ ایران عنوان کرد: دشمنان امروز درک کرده اند که برای مقابله با ایران راه نظامی جواب نخواهد داد و به همین علت روی گزینه تحریم و فشار اقتصادی و تهاجم فرهنگی زوم کرده اند که با توجه به فرهنگ ملت ایران این گزینه ها هم تاکنون ناموفق بوده است.

در این همایش تعدادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از آن دوران پرداختند.

یدار بسیجیان پایگاه محمدرسول الله(ص) قلعه نو خرقان با خانواده شهدا

فرماندهی و شورای پایگاه محمدرسول الله(ص) روستای قلعه نو خرقان با خانواده شهیدان محمدرضا رجبی و محمدعلی نوروزی دیدار کردند.

فرماندهی و شورای پایگاه محمدرسول الله(ص) روستای قلعه نو خرقان با خانواده شهیدان محمدرضا رجبی و محمدعلی نوروزی دیدار کردند.

در این دیدارها که در منازل شهدا در روستای قلعه نو خرقان انجام شد،فرمانده پایگاه بسیج محمد رسول الله(ص) با تجلیل از صبر و استقامت خانواده شهدا عنوان کرد: شما خانواده شهدا مسئولیت سنگینی بر دوش دارید و باید رسالت فرزندانتان را به نسل های بعد منتقل کنید و بسیج این انتقال را بر دوش دارد و تلاش ما این است با برگزاری همایش های یاد یاران این رسالت را به نحوه شایسته ای انجام دهیم.

علی مهاجری افزود: رهبر انقلاب بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید دارند و این بدان علت است که این فرهنگ سبب نجات ما از بسیاری از بدبختی ها و مشکلات است و باید تلاش نماییم با همراهی و همفکری این اهداف تحقق یابد.

وی با بیان اینکه بسیج رسالت خود می داند از خانواده شهدا تجلیل و تکریم نماید خاطر نشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت سدی در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان است و به همین دلیل دشمنان تلاش دارند این سد مستحکم را درهم بشکنند و در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند.

در این دیدارها خانواده شهیدان محمدعلی نوروزی و محمدرضا رجبی با تاکید بر ادامه دادن راه شهدا اظهار کردند: تکلیف رسالت شهدا بر دوش تک تک مسئولین و مردم و همرزمان شهداست و باید همه تلاش کنیم این مسیر را به درستی طی تا شرمنده شهدا نشویم.

در پایان این دیدارها هدایایی به رسم یادبود به این دو خانواده شهید اهدا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها