خبرهای داغ:

نشست بصیرتی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد

نشست بصیرتی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حضور علی اکبر رائفی پور برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۵۲۸۵
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نشست بصیرتی و پرسش و پاسخ با موضوع جاهلیت مدرن و سبک زندگی سالم با حضور علی اکبر رائفی پور به همت پایگاه امام علی(ع) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد.

در این نشست که با استقبال خوب دانشجویان برگزار شد، علی اکبر رائفی پور در این مراسم عامل سقوط انسان در آخرالزمان را جهل مدرن عنوان کرد و گفت:جهل انسان ها همواره براثر بی ولایتی بوده است که نمونه آن در لشکر یزید در سال ۶۱ هجری مشاهده شد که امام زمان خود را انکار کردند.

کارشناس و پژوهشگر بحث مهدویت گفت: این جهل براساس انتخاب یک مسیر غلط شروع می شود که به دلیل پیشروی در این مسیر، هیچ عبادتی هم آنها را از جاهلیت نجات نمی دهد.

علی اکبر رائفی پور تصریح کرد: جهل انسان ها براساس انتخاب یک مسیر غلط شروع می شود که به دلیل پیشروی در این مسیر، هیچ عبادتی هم آنها را از جاهلیت نجات نمی دهد.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن در خصوص جاهلیت گفت: جهل انسان ها براساس انتخاب یک مسیر غلط شروع می شود که به دلیل پیشروی در این مسیر، هیچ عبادتی هم آنها را از جاهلیت نجات نمی دهد.

وی، نقطه مقابل علم را جهل دانست و تصریح کرد: زمانی که جاهلیت در یک جامعه تبدیل به فرهنگ عمومی شود، هرکسی توان تشخیص و شناسایی آن را ندارد.

کارشناس مسائل مهدویت گفت: در جاهلیت گذشته در سراسر دنیا رواج داشت و در شبه جزیره عربستان این جاهلیت با مدل های عشیره ای، قبیله ای و اعراب بادیه نشین دور از مدنیت بیشتر از سایر نقاط بوده است.

کارشناس و پژوهشگر بحث مهدویت با تشریح وضعیت جاهلیت در سه قلمرو روم، ایران و عربستان در آن زمان افزود:شاخص های جاهلیت در عربستان از همه جا شاخص تر بود و دعوت چنین اقوام و قبایلی توسط حضرت محمد (ص) به دین اسلام طی ۲۳ سال معجزه جامعه شناسی بود.

وی معجزه پیامبر(ص) در اصلاح و دعوت اعراب جاهلی به دین مبین اسلام را از جنس علم و نور دانست و بیان کرد:پیغمبر اکرم(ص) ظهور شاخص های جاهیلت اولی بعد از خود در آخر الزمان با مدل های جدید و حتی مسائلی که در جاهیلت اولی نبوده را در "حدیث حذیفه”هشدار داده است.

به گفته وی، پیامبر اسلام زمانی در کنار خانه خدا در حالیکه پرده کعبه را گرفته و اشک می ریخته به حذیفه فرموده است :”آنچه می گویم به قلبت بسپار، به چشم ببین و به انگشتانت بشمار”.

محقق مباحث جاهلیت مدرن اظهار کرد: رسول اکرم (ص) در این حدیث به حذیفه فرمود” بعد از رفتن من شاخصه های جاهلیت اولی به شکلی جدیدتر که حتی در جاهلیت اولی هم نبوده است در جاهلیت دوم نمود و بروز خواهد کرد.

وی افزود: از علائم دوره آخرالزمان کنار گذاشتن امام زمان(عج)،ضایع کردن نماز ، از بین رفتن اعتماد و ازدیاد خیانت ،خوردن نوشیدنیهای بد، مشکل شدن قدرت تشخیص حق از باطل، شوخی جوانان از طریق ناسزا گفتن به والدینشان، کاشت درختان بی ثمر و بدون میوه، ظاهر شدن لواط، رواج خلاف و از بین رفتن قبح آن، پسندیده دانستن ناپسندها و تعریف از آن و معروفیت جاهلان به خاطرجهلشان از جمله مواردی است که پیامبر به حذیف فرمود.

کارشناس و پژوهشگر بحث مهدویت تصریح کرد: حسادت به برادر و دشنام به پدر، آشکار شدن ربا، رواج زنا و بی عفتی، افزایش مرگ فجعه، نماکردن دیوارهای بیرونی منازل، از بین رفتن زشتی دروغ و ظاهر شدن آن در لباس راستی، جلوه کردن باطل در پوشش حق، عزت دانستن پستی و ذلت، نزدیک کردن شکل و شمایل مردان به زنان، جایز دانستن ازدواج و روابط مرد با مرد ، افزایش رشوه و پاره ای مسائل دیگر از جمله سخنان پیامبر(ص) است که اکنون به شکل مدرن در قالب جاهلیت آخر الزمان در سراسر دنیا وجود دارد.

به گفته وی، کشتار شیعیان توسط گروه های وهابی و داعش نوعی جاهلیت مدرن است که بواسطه جهل و چشم بستن آنها به روی حقیقت وجود دارد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به گناه ربا گفت: هیچ گناهی را خداوند نفرموده جنگ با من است اما درباره ربا و نزول خداوند آن را دشمنی با خودش فرموده است. درحالیکه در دنیای فعلی نه تنها قبح این گناه کبیر ریخته شده است بلکه مینای تئوری ها و نظریه های اقتصاد جهانی همه بر پایه ربا و بهره شکل گرفته است.

رائفی پور پاک شدن ظرف وجودی و انتخاب مسیر درست را راهکار مبارزه با جهل عنوان کرد و گفت: در صورتیکه انسان ظرف وجودی خود را بسازد و درست از آن استفاده کند گرفتار جهل و جاهلیت نمی شود.

وی با اشاره به اینکه هر فرد ظرف وجودیش اصلاح نشده و گرفتار جهل باشد هیچ یک از اعمالش سودمند نخواهد بود افزود: کسانیکه گرفتار جهل هستند هر چه نماز بخوانند و با ولایت در مسیر مستقیم هم حرکت کنند سودی برای آنها نخواهد داشت.

رائفی پور در مقایسه افرادی که ظرف وجودی پاک و حرکت در مسیر مستقیم دارند با افراد گرفتار جهل که ظرف وجودیشان اصلاح نشده است گفت: مقایسه این دو گروه مثل دو لیوان است که یکی از لیوان ها پر از آب با قطره ای نجاست که قابل استفاده نیست و لیوان دیگر فقط یک قطره آب دارد اما همان یک قطره پاک و طاهر است.

کارشناس و پژوهشگر بحث مهدویت افزود: افرادی نیز که گرفتار جهلند و با استناد به شفاعت اهل بیت و بخشش خداوند مرتکب گناه می شوند بدانند که خدا تا آنها را در دنیا، زمان مرگ و جان کندن، برزخ، روز قیامت و محشر پاک نکند بخشش خود و شفاعت ائمه را شامل حال آنها نمی کند.

به گفته وی چه بسا افرادی که تا صحنه محشر نیز از بار گناه پاک نشدند و گرفتار جهنم می شوند تا در آنجا عذاب شوند و کیفر گناهانشان را ببیند و پاک شوند.

رائفی پور گفت: در حدیث داریم که در قیامت تمام پیامبران می گویند وانفسا ولی پیامبر اسلام که رسول مهر و رحمت است می فرمایند وامَتا که از خداوند می خواهد تا آبروی امتش را در بربر معصیت هایی که مرتکب شده اند در صحرای محشر حفظ کند و به حساب آنها فقط در پیشگاه خودش رسیدگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند بندگان آلوده را وارد بهشت و مشمول شفاعت اهل بیت نمی کند تا تمام آلودگیهای گناهکار حتی یک نقطه از کارنامه اعمالش پاک نشود وارد بهشت نمی شود.

وی افزود: در پیشگاه الهی حق الناس از جایگاهی ویژه برخوردار است و تمام انسان ها در این زمینه باید پاسخگو باشند.خداوند حتی شهید را که فرموده با اولین قطره خونش تمام گناهانش بخشیده می شود اما او را در برابر حق الناس بازخواست می کند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان کشور باید از روش پیامبر اسلام (ص) در حل مشکلات فرهنگی تبعیت کنند، زیرا آن حضرت توانستند در میان جاهل ترین قوم زمان خود دین اسلام را پایه گذاری کنند.

همچنین این پژوهشگر در تالار شقایق های دانشگاه شاهرود نیز به ایراد سخن با همین موضوع پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها