خبرهای داغ:

260 نفر در دانشگاه شاهرود معتکف شدند

مسئول ستاد برگزاری اعتکاف دانشگاه شاهرود از معتکف شدن 260 نفر دانشجو در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۵۹۳۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسین علی زاده با بیان اینکه 260 نفر دانشجو این دانشگاه معتکف شدند افزود: از این تعداد 150 نفر را خواهران و مابقی را برادران تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: خواهران در مسجد دانشگاه آزاد شاهرود و برادران نیز در مسجد پیامبر اعظم(ص) دانشگاه شاهرود معتکف شدند.

علی زاده برگزاری حلقه های معرفت، مناجات خوانی، جزء خوانی قرآن، برگزاری مراسم ولات حضرت علی(ع)، وفات حضرت زینب(ع)، انجام اعمال ام داوود و برگزاری مراسم سخنرانی را از جمله برنامه های ایام اعتکاف در مسجد دانشگاه شاهرود عنوان کرد.

مسئول ستاد برگزاری اعتکاف دانشگاه شاهرود با بیان اینکه از ۱۳، ۱۴و ۱۵ ماه رجب به ایام البیض یاد می شود، افزود: ماه رجب آغاز فصل نیایش مردم است که تا پایان ماه رمضان این فصل نیایش ادامه دارد.

کارگاه آموزشی برنامه ریزی تحصیلی و مطاله در خوابگاه برادران دانشگاه شاهرود برگزار شد

یک دوره کارگاه آموزشی برنامه ریزی صحیح تحصیلی و مطالعه به مناسبت گرامیداشت هفته خوابگاه های دانشجویی در خوابگاه پردیس دانشگاه شاهرود برگزار شد.

در کارگاه آموزشی برنامه ریزی درسی و مطالعه که در خوابگاه برادران پردیس این دانشگاه برگزار شد کارشناس مشاوره مرکز مشاوره دانشگاه، راه های برنامه ریزی صحیح تحصیلی و تاثیر آن در موفقیت دانشجویان را بررسی کرد.

بهرام نعمتی افزود: در برنامه ریزی تحصیلی باید اول اولویت های زندگی مشخص و بر اساس اهمیت وقت را توزیع کرد.

کارشناس مشاوره مرکز مشاوره دانشگاه شاهرود تصریح کرد: برنامه ریزی باعث می شود که انسان از بلاتکلیفی و سردرگمی که زمینه ساز اضطراب و تشویش ناشی از انجام وظایف است دور کرده و بهداشت رواین فرد را تامین می کند.

نعمتی عوامل یادگیری را علاوه بر برنامه ریزی،داشن هدف و انگیزه، دقت، درک مطلب و همت و پشتکار عنوان کرد.

غبارروبی حرم شهدای گمنام در دانشگاه شاهرود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهرود از غبارروبی حرم شهدای گمنام این دانشگاه با حضور دانشجویان، مسئولان محلی و قشرهای مختلف مردم خبر داد.

میثم محمدی افزود: مراسم غبارروبی و عطر افشانی حرم شهدای گمنام این دانشگاه پنج شنبه دهم اردیبهشت ماه سال جاری ساعت 17 واقع در برگزار می شود.

وی تصریح کرد: سخنرانی حجت الاسلام بابا حسینی و مناجات خوانی و مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) از جمله برنامه های این مراسم است.

محمدی تصریح کرد: حرکت سرویس از خوابگاه جهت حمل و نقل دانشجویان به مراسم ساعت 16 و 45 دقیقه است.

سه شنبه 16 اردیبهشت ماه سال 93، دانشگاه شاهرود شاهد استقبال باشکوه اساتید، دانشجویان، کارکنان و آحاد امت شهیدپرور شاهرود از دو شهید گمنام دفاع مقدس بود.

پیکرهای مطهر دو شهید گمنام پس از ورود به دانشگاه شاهرود، بر روی دستان دانشگاهیان تا مسجد پیامبر اعظم (ص) این دانشگاه تشییع و سپس در محل پردیس دانشکده مهندسی و فناوری این دانشگاه به خاک سپرده شدند.

کارگاه آموزش عملی میکروکنترلر AVR در دانشگاه شاهرود برگزار شد

نخستین جلسه کارگاه آموزش عملی میکروکنترلر AVR به همت شاخه دانشجویی IEEE دانشگاه شاهرود برگزار شد.

میثم یزدان پناهی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در کارگاه آموزش عملی میکروکنترلر که دهم اردیبهشت ماه سال جار در این دانشگاه برگزار شد بر اهمیت یادگیری میکروکنترلرها بوسیله دانشجویان مهندسی برق و رباتیک تاکید کرد.

وی تصریح کرد: بی شک امروزه فراگیری و تسلط بر میکروهای رایج در بازار نظیر AVR لازمه موفقیت یک مهندس موفق در رشته مهندسی برق است.

یزدان پناهی اظهار داشت: میکروهای AVR، میکروهای بسیار خوبی برای آموزش به دانشجویان و انجام پروژه‌های آموزشی و آزمایشگاهی محسوب می‌شوند. همچنین قیمت پایین این میکروها باعث شده تا به راحتی در دسترس علاقه مندان قرار داشته باشد.

مدرس کارگاه آموزش عملی میکروکنترلر در دانشگاه شاهرود بیان داشت: در این کارگاه با استفاده از بردهای امولاتور به آشنایی با مباحث مختلفی نظیر ساختار و معماری داخلی AVR و درگاه‌های ورودی و خروجی (I/O PORT) پرداخته شد.

رییس شاخه دانشجویی IEEE دانشگاه شاهرود هم در این کارگاه افزود: متأسفانه شاهد آن هستیم دانشگاه‌ها روندی تئوری گونه در تدریس دروس دانشگاهی در پیش گرفته‌اند. این اهم باعث شده تا دانشجویان ما پس از فارغ التحصیلی به دلیل عدم اجرای پروژه‌های عملی و کاربردی، نتوانند به خوبی جذب صنایع شوند.

مرتضی حسینی اضافه کرد: این در حالی است که شرکت‌های متعددی نیازمند نیروهای متخصصی هستند که بتوانند دانش آکادمیک خود را به عرصه عمل و ظهور برسانند.

لذا شاخه دانشجویی IEEE دانشگاه شاهرود با برپایی کارگاه‌های عملی در محیط‌های آزمایشگاهی و به صورت کاملا عملی، سعی در آماده سازی و پرورش نیروهایی دارد که علاوه بر دانش دانشگاهی، کار با آنچه در صنعت نیازمند آن هستند نیز فرا بگیرند.

جلسه نخست این کارگاه از ساعت 14 الی 17 در سایت دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها