خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس با اشاره به رویکردهای اقتصاد مقاومتی این سپاه در سال جاری، متمرکز کردن طرح‌های اقتصاد مقاومتی در قالب دهکده‌های اقتصادی را از جمله این رویکردها دانست.
کد خبر: ۸۵۱۶۵۶۳
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس،  سرهنگ سعید کوشکی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس،  در همایش هم‌اندیشی تخصصی بسیج سازندگی که در سالن جلسات مجتمع امام علی(ع) سپاه فجر فارس برگزار شد، به فعالیت‌های بسیج سازندگی استان اشاره کرد و گفت: در موضوع اقتصاد مقاومتی ما در مجموعه سپاه و بسیج چهار هدف الگوسازی، تولید، اشتغال و ارزان‌سازی را دنبال می‌کنیم اگر این اتفاقات رخ دهد امنیت غذایی که همه مسئولان و دست اندرکاران کشور چند سال است که داد می‌زنند ایجاد می‌شود.

وی گفت: راهبرد اساسی ما در این موضوع مقابله با بحران آب و خشکسالی در استان، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار، افزایش تویلدات مرتبط با امنیت غذایی و گسترش مشاغال خانگی با رویکرد اشتغال مولد است.

کوشکی در ادامه به تبیین رویکردهای اقتصاد مقاومتی سپاه فارس در سال 94 پرداخت و افزود: بناست بیش از 3 هزار عرصه اقتصاد مقاومتی علاوه بر عرصه‌های سال‌های قبل در استان فارس ایجاد شود همچنین راه‌اندازی و ایجاد صنایع تبدیلی، ارائه مشاوره، راهنمایی، همراه سازی و همکاری جهت فعال سازی مراکز تولیدی راکد از دیگر رویکردهای ما در بحث اقتصاد مقاومتی است.
به گفته وی، ترویج کشت گیاهان دارویی با هدف مصرف بهینه آب، راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی، متمرکز گرفتن طرح‌های اقتصاد مقاومتی در قالب دهکده‌های اقتصادی از دیگر رویکردهای این مجموعه در اقتصاد مقاومتی است.

کوشکی خاطرنشان کرد: متمرکز کردن طرح‌های اقتصاد مقاومتی در قالب دهکده‌های اقتصادی  نیازمند آن است که ما بتوانیم با کمک منابع طبیعی اماکنی را شناسایی کنیم تا بتوانیم این اقدامات را انجام دهیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس در ادامه سخنان خود گفت: در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی و پیشبرد آرمان‌های امام راحل و به یاری خدا جهانی شدن این انقلاب و سپردن به دست صاحب اصلی آن امام زمان(عج)، مجموعه نهادهایی که بعد از انقلاب در کشورمان شکل گرفت همه در راستای تحقق این اهداف بوده، هست و خواهد بود.

وی، بسیج سازندگی را به عنوان تکمیل کننده یا رفع کننده نیاز امروز جامعه دانست و افزود: بسیج سازندگی دقیقاً بعد از ادغام جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی شکل گرفت و بنا بر این شد که آن فعالیت‌های جهادی که در بدو انقلاب و بعدها در جنگ و دفاع مقدس مایه خیرات و برکات بسیار عظیمی در کشور شد، در قالب بسیج سازندگی و به کمک جهاد کشاورزی استمرار پیدا کند.

کوشکی با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی کشورمان ابراز کرد: این زیبنده نظام اسلامی نیست که در حوزه اقتصاد، اشتغال و پیشرفت و ارائه الگوهای برتر زندگی و توسعه رفاه و عدالت بخواهد درمانده شود و الگوهای گوناگونی را از کشورهای مختلف وارد کشور کند البته استفاد از تجربیات ملل دیگر خوب است اما اینکه دستمان به سمت دیگران دراز باشد حتی برای معیشت درست نیست، بنابراین اصل طرح مسئله اقتصاد مقاومتی یعنی توانمندسازی امت اسلامی برای مقابله و ایستادگی در مقابل نظام سلطه جهانی ضروری است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه نظام سلطه تحت هیچ شرایطی دست از کینه و دشمنی خود بر نمی‌دارد تا ما از اهداف و آرمان‌های انقلاب خود کوتاه آییم، ابراز امیدواری کرد: تیم مذاکره کننده در این نبرد دیپلماتیک موفق شوند و پیروز از میدان به درآیند اما اراده دشمن بر این نیست که اجازه دهد طعم شیرین پیروزی را بچشیم
و اگر هم موفق شویم باید فرصت‌ها و زمینه‌ها را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم و خداوند ما را تمکن داده است و امروز دین خدا به وسیله این ملت احیا شده است بنابراین این ملت واجدالشرایط است که به عنوان الگو به تمام دنیا نمایش داده شود.

کوشکی با طرح این سئوال که امروز مسلمانان جهان به چه چیز ما جذب شده‌اند و چه چیز انقلاب اسلامی، مستضعفان در ملل دیگر را به خود جلب کرده است؟ گفت: روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر نظام سلطه و استکبار موجب این جذب شده است.

این مقام ارشد نظامی با بیان اینکه امروز آمریکا تقریبا 50 درصد اقتصاد دنیا را مدیریت می‌کند، گفت: ما با دشمنی مواجه هستیم که کل عالم را درنوردیده است و تمام  اراده‌اش این است که در مقابل این نظام اسلامی بایستد لذا ما وظیفه داریم همانطور که در دفاع مقدس با کمک مردم در این حوزه هم که باور ولی امر ماست، وارد شویم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم کمک شوند و بروکراسی‌های زائد در مسیر اقتصاد مقاومتی حذف شود، مردم می‌توانند منشأ اثر باشند و امنیت معاش را برای کشور جمهوری اسلامی به ارمغان بیاورند هرچند در حوزه اقتصاد مقاومتی آن اقداماتی که مدنظر مقام معظم رهبری بود همه اذعان دارند که محقق نشد.

کوشکی به نام‌گذاری سال اشاره کرد و گفت: وقتی معظم‌له پیام می‌دهند که سال همدلی دولت و ملت این نشان می‌دهد که ما باید فعالیت‌های خود را به هم نزدیک کنیم و مجموعه‌های دولتی که بسترساز هستند باید وارد این عرصه شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها