خبرهای داغ:
استاندار سمنان:

توجه به مسائل اقتصادی و اشتغال از برنامه های سال 94 است

استاندار سمنان گفت: همه مدیران و مسئولین باید برای حل مسائل اقتصادی خصوصاً مقوله اشتغال، برنامه ریزی در سال جاری داشته باشند و باید در زمینه ایجاد اشتغال با اصلاح برنامه ها تلاش مجدانه ای صورت گیرد تا مردم در این عرصه احساس آرامش کنند.
کد خبر: ۸۵۱۷۸۱۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱


به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمد وکیلی در جلسه شورای مدیران استانداری که با حضور سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مدیران ستادی استانداری در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اشتغال در جامعه را از مسائل اساسی استان برشمرد و اظهار داشت: همه مدیران و مسئولین باید برای حل مسائل اقتصادی خصوصاً مقوله اشتغال، برنامه ریزی در سال جاری داشته باشند و باید در زمینه ایجاد اشتغال با اصلاح برنامه ها تلاش مجدانه ای صورت گیرد تا مردم در این عرصه احساس آرامش کنند.

وی ایجاد رضایتمندی و حل مسائل و مشکلات مردمی را برای سال همدلی و همزبانی بسیار مهم برشمرد و افزود: برای حفظ اعتماد مردم که پشتیبان و مدافع اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند باید کار و تلاش بیشتر و افزایش خدمت رسانی صورت گیرد که این امر موجب رضایتمندی مردم خواهد شد.

وی از مدیران خواست واحدهای تولیدی را سرکشی کنند و اگر مشکلی در هر واحدی وجود دارد آن را برطرف کنند و نباید هیچ واحد تولیدی بخاطر مسائل آب، برق، گاز و مالیات و مشکلات نقدینگی تعطیل شود؛ باید مشکلات واحدهای تولیدی بررسی و پیگیری شود تا چرخ اقتصادی و تولید که موجب اشتغالزایی می شود، همچنان پویا و کارآمد باشد.

استاندار سمنان با اشاره به این مطلب که نرخ بیکاری در شرق و غرب استان متفاوت است، افزود: اگر نرخ بیکاری در شرق بیشتر از غرب استان است یعنی توسعه نامتوازن ایجاد شده که باید در این مقوله تلاش شود در توسعه نامتوازن نمی توانیم به توسعه پایدار برسیم و توسعه نامتوازن مسائل اجتماعی خاص خودش را دارد که باید با آمایش سرزمین به عنوان چراغ و راهنمای استان گامهای اساسی برای رشد و توسعه متوازن در سطح استان برداریم.

وکیلی همچنین با اشاره به ظرفیت بودجه سال 94 بر تعیین اولویت ها، فرصتهای بودجه برای استفاده مناسب از آن جهت رشد و توسعه استان تأکید کرد.

همچنین وی بر پیگیری برای تکمیل و اجرای پروژه های نیمه تمام عمرانی در استان، جلب و جذب سرمایه گذاری، توجه به نیروی انسانی بعنوان سرمایه های مهم دستگاه های اجرایی و افزایش برنامه آموزشی و توجه به نظام درآمد و هزینه در سطح استانها بعنوان یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی از اقتصاد نفتی، فعال شدن ستاد برنامه ششم در استان و اولویت بندی طرحها و پروژه ها ی اصلی برای مطرح کردن در سفر آتی هیات دولت به استان تأکید کرد.

استاندار سمنان همچنین به مقوله انتخابات در سالجاری اشاره کرد و از همه مدیران خواست در زمینه برگزاری مناسب انتخابات تلاش کنند.

وی افزود: ایجاد نشاط اجتماعی، بسترسازی برای حضور حداکثری مردم ، ایجاد امنیت همه جانبه برای برگزاری انتخابات و ایجاد اعتماد مردم در انتخابات از مهمترین وظایف رسالت دست اندرکاران انتخابات برشمرد و افزود: همه باید تلاش کنیم تا در سطح استان یک انتخابات خوب و سالم برگزار کنیم و شرایط و بستر لازم را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی ایجاد شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها