مسئول بسیج دانش‌آموزی تربت جام:

مانور پدافند غیرعامل در مدارس تربت‌جام برگزار شد

مسئول بسیج دانش‌آموزی تربت جام گفت:پدافند غیر عامل با ارزش‌ترین سرمایه یک سازمان و قدرت ملی کشور است.
کد خبر: ۸۵۱۸۰۶۴
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
محمد فاطمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در حاشیه آیین زنگ نمادین مانور پدافند غیرعامل در دبیرستان امام سجاد (ع) این شهرستان با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب و اهمیت پدافند غیرعامل افزود: این مانور در راستای آموزش همگانی پدافند غیر عامل به همت دانش آموزان و همکاری سایر اقشاردر مدارس تربت‌جام برگزارشد.

فاطمی تصریح کرد:آموزش تئوری واجرای عملی مانور پدافند غیرعامل در مدارس موجب بقای کاهش تلفات نیروی انسانی می‌‌شود که باارزش‌ترین سرمایه یک سازمان و قدرت ملی کشور است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی تربت جام خاطرنشان کرد: کاهش خسارت های مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی،حساس نظامی‌و غیرنظامی‌از دیگراهداف اجرای پدافند غیرعامل می باشد.

وی اذعان داشت: در پدافند غیرعامل دشمن در ظاهر، مقابل ما نیست اما حمله و نفوذ آن اتفاق می‌افتد و باید با تمرینات مستمر، آمادگی لازم برای کاهش اثرات و عواقب حملات دشمن و بحران‌هایی که به وجود می‌آورد را، کسب کنیم.

این مانور، با پخش آژیر آغاز شد و با به آتش کشیده شدن چندین لاستیک اتومبیل، نیروهای آتش‌نشانی، هلال‌احمر و اورژانس به اطفای حریق، امداد و کمک‌های اولیه، حمل مصدومان فرضی و انتقال آنان به مراکز درمانی پرداختند.

این مانور که در دبیرستان امام سجاد (ع) برگزار شد، مدیر آموزش‌وپرورش، برخی از مسئولین و دبیران مدارس و مسئولان بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی این شهرستان حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها