فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: قرارگاه خاتم در عرصه سوخت ورود خوبی کرده است و تلاش می‌کند از خام‌فروشی جلوگیری کند تا در عرصه تولید بنزین خودکفا شویم.
کد خبر: ۹۵۹۰۱۶۲
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، سردار عبدالرضا عابد روز شنبه در حاشیه تست گرم بخش نخست خط سوم قطارشهری مشهد در جمع خبرنگاران افزود: قرارگاه امروز در بخش انرژی نفت، گاز و پتروشیمی پروژه های خوبی اجرا کرده است.

وی اضافه کرد: با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس در عرصه سوخت بنزین، ۴۵ میلیون لیتر بنزین تولید می شود و البته مصرف بنزین در کشور زیاد است که باید مدیریت شود.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ع) گفت: پالایشگاه دیگری نیز برای جلوگیری از واردات بنزین با پیشرفت ۷۰ درصدی در دست ساخت است و امسال بخش نخست آن بهره برداری می شود.

عابد افزود: اوج مصرف بنزین در کشور به ۱۲۵ میلیون لیتر رسیده که خارج از منطق است اما تلاش می شود در حوزه تولید بنزین به خودکفایی برسیم.

وی ادامه داد: خراسان رضوی با مشکل کم آبی درگیر است و قرارگاه با اجرای پروژه هایی نظیر انتقال آب از دریای عمان و منابع مرزی در محدوده ترکمنستان تلاش می کند در این راستا نیز اقداماتی انجام دهد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ع) گفت: آمار تصادفات نیز در جاده های خراسان رضوی زیاد است و آزادراه حرم تا حرم در استان نیز در صورت تصمیم قطعی مسوولان در اجرای آن با سرعت بیشتری اجرایی خواهد شد.

عابد افزود: اجرای پروژه قطار سریع السیر مشهد- تهران نیز هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است و امید است این پروژه هر چه سریعتر آغاز شود.

عملیات «تست‌گرم» بخش نخست خط سوم قطار شهری مشهد از پایانه امام رضا (ع) به سمت حرم مطهر رضوی و میدان شهدا روز شنبه با حضور مسوولان استانی و کشوری با موفقیت انجام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها