در نشست خبری با اصحاب مطرح شد؛

بهره برداری از ۷۶ پروژه دولتی گرامیداشت دهه فجر در تربت جام

فرماندار شهرستان تربت جام درنشست خبری از بهره برداری ۷۶ پروژه دولتی و ۵ پروژه خصوصی گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۵۳۷۲
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

بهره برداری از ۷۶ پروژه با 1350میلیارد تومان وبرخوردقضایی با دفاترثبت و بنگاه‌ املاک درخریدو فروش زمین نهضت ملی

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از تربت جام، حسین جمشیدی افزود: برای ۷۶ پروژه عمرانی 1350 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که 1 میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی و مابقی اعتبارات از بخش دولتی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: پروژه های عمرانی در حوزه بهداشت و درمان، توسعه معابر روستایی ، شهری و زیرساخت ،آموزشی ،مبلمان شهری و سایر خدمات به مردم می باشد که از جمله می توان به خط انتقال گاز از خانگیران به تربت جام و دارالشفای امام رضا(ع) اشاره کرد.

وی ادامه داد :خط تقویتی ۱۶ اینچی انتقال گاز به تربت جام مهمترین پروژه استانی و بی نظیرترین پروژه کشوری است که با صرف 500میلیارد تومان کمتر از یک سال توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)اجرا وبه بهره برداری رسید که در حالت معمولی حداقل3 سال زمان می برد و الان خط فعال و انتقال گاز در حال انجام است که زمان افتتاح آن در اختیاردولت است.

فرماندار تربت جام گفت :حذف کلاس های کانکسی ،گازرسانی به تمام نقاط روستایی شهرستان ،بازنگری طرح هادی در 68 روستا، جذب 2160 تن قیر و آسفالت 130 هزار متر مربع از معابر روستایی ،تکمیل کنارگذر تربت جام به احمدآباد صولت ،برطرف کردن قطعی آب در تمام روستاهای شهرستان و گازرسانی به روستاها، واگذاری زمین به متقاضیان در طرح نهضت ملی که تا الان به 1558متقاضی در مرحله اجرای فونداسیون می باشند از دیگر خدمات دولت به مردم می باشد.

وی با اشاره با برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند تاکید کرد:انتخابات یکی از نعمات نظام اسلامی است که تمام امور آن توسط مردم برگزار می گردد که با تایید شورای نگهبان تا الان ۲۷ نامزد شیعه و سنی وارد عرصه انتخابات شدند و زمینه برگزاری انتخابات فراهم شده است، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مهم‌ترین اصل است و در ۴۵ سال انقلاب مردم نشان دادندکه پای انقلاب ونظام ایستاده اند و برگ زرین دیگری در ۱۱ اسفند رقم خواهند زد.

جمشیدی بیان داشت: نگاه رهبری معظم انقلاب و دولت سیزدهم عدالت محوری و رفع محرومیت از نقاط مختلف است که در همین راستا نهضت آسفالت معابر شهری و روستایی در دستور کارقرار دارد و سال گذشته و امسال بااهدای بیش از 2هزار 700 تن قیر رایگان به میزان 130 هزار مترمربع آسفالت درتوسعه روستایی و شهری اجرا شده است که نقش مهمی در آسایش و آرامش مردم دارد.

وی با اشاره به طرح بازنگری روستایی گفت: دردور اول سفر هیات دولت به خراسان ۲۳۲ پروژه برای تربت جام مصوب شد که دردو سال گذشته در 68 روستا طرح بازنگری هادی اجرا شد که اجرای این تعدادطرح بازنگری با ۴۵ سال انقلاب برابری دارد.

وی با اشاره به رها شدن پروژه کنارگذر و قطعه اول تربت جام به شهر احمدآباد بیان داشت :عملیات اجرایی کنار گذر و قطعه اول تربت جام به شهر احمدآباد به طول ۱۴ کیلومتر با اعتباری به مبلغ 350 میلیارد تومان شروع شده است که ۷ کیلومتر آن مربوط به کنارگذر است .

وی بااشاره به کمبودآب شرب در تابستان سال گذشته ابراز داشت: باحفر دو حلقه چاه 70 لیتر در ثانیه به آب شرب اضافه و میزان تولید از ۲۵۳ به ۳۸۵ لیتر افزایش یافته است و قطعی آب نداریم اما شیکه انتقال فرسوده و ایراد دارد که باید اصلاح شود.

فرمانداربا اشاره به طرح نهضت ملی مسکن گفت: در این طرح با تامین زمین دردو سایت شهیدان نصیری و دارایی به ۱۵۵۸ متقاضی زمین به شرط ساخت واگذارسد و در 80 روستا آمادگی تحویل زمین به متقاضیان داریم.
جمشیدی با اشاره به این که متقاضیان حق فروش زمین را ندارند به بنگاه هاو دفاترثبت هشدارداد:با همراهی دستگاه قضایی و پیگیری دادستان جهادی وانقلابی موضوع در دست بررسی است و هیچ بنگاه و دفاتر ثبت حق معامله و ثبت وکالتی ندارند و در صورت مشاهده برخورد قانونی اعمال می گردد.

در این نشست خبری مسئول ستاد دهه فجر تربت جام گفت:همزمان با ایام الله دهه فجرانقلاب اسلامی بیش از 200 برنامه فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی،عمرانی، بصیرتی، بهداشتی درمانی ،ورزشی ،جشن های هنری، افتتاح پروژه هاو... باحضور گسترده مردم و مسئولان در سطح شهرستان برگزارمی گردد.

علی اکرامی با اشاره به تشکیل ۲۸ کمیته در ستاد دهه فجرافزود:برگزاری یادواره شهدای انقلاب ،مسابقات ورزشی ، میزخدمت ، جشن های انقلاب در سطح شهر،بخش ها روستاها، جشنواره موسیقی مقامی،تقدیر از هنرمندان، همایش علمای اهل شیعه و سنی،عطر افشانی گلزار شهداو دیداربا خانواده شهداء ایثارگران و...از جمله بخشی برنامه های اجرایی در دهه فجر است.

وی تاکید کرد: مهمترین برنامه دهه فجر شرکت گسترده امت محمد(ص) در راهپیمایی (۲۲بهمن) است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها