خبرهای داغ:
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تأكيد كرد؛

ترویج فرهنگ تغذیه سالم در تحقق جامعه سلامت

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بر ترویج فرهنگ تغذیه سالم در تحقق جامعه سلامت تأكيد كرد.
کد خبر: ۸۵۱۸۵۷۵
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، محمد اسلامی‌راد در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی كه با حضور مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی،ریيس دانشگاه علوم پزشکی سمنان و دیگر مدیران عضو کارگروه در سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع سلامت مردم و جامعه بر تلاش جدی همه دستگاه های نظارتی در امر سلامت تأکید كرد.

وي افزود: تمامی دستگاههای نظارتی باید نظارتهای کاربردی داشته و با دقت و جدیت مسائل و مشکلات پیگیری و با متخلفین برخورد صورت گیرد .

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با تأکید بر کاهش دغدغه های مردم در بحث تغذیه و استفاده از منابع غذایی سالم افزود: پیشگیری، نظارت و برخورد با متخلفین موجب اعتمادسازی در جامعه و مردم خواهد شد و آگاه سازی از ابزارهای مهم در امر پیشگیری است .

اسلامی راد با اشاره به نقش رسانه و صدا و سیما در کنار دستگاه های نظارتی و تولید کنندگان گفت: سلامت مردم موضوع مهمی است که باید همه در راستای تحقق آن تلاش كرد و از هیج خدمتی دریغ نورزند.

وی بر فرهنگ سازی در امر سلامت جامعه با تغذیه سالم تأکید كرد و ارائه اموزش در تمام ابعاد جامعه را مهم دانست و افزود: اموزش و پرورش می تواند در فرهنگ سازی بدنه جامعه در رسیدن به تحقق اهداف سلامت نقش بسیار مهمی ایفا كند و بر انجام اقدامات تبلیغی و اموزشی تأكيد كرد.

مهدي شادنوش ریيس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز وضعیت سلامت غذایی را در استان سمنان مثبت ارزیابی کرد و افزود: با اقدامات و نظارت های صورت گرفته شاهد کاهش مشکلات در بحث سلامت و امنیت غذایی بوده ایم و بر تلاش در امر معرفی محصولات تولیدی سالم و معرفی به مردم و اطلاع رسانی مناسب تأكيد كرد.

همچنین بررسی وضعیت مراکز ارائه خدمات درمانی فاقد مجوز و تعیین راهکارهای ساماندهی این مراکز از دیگر موضوعات این جلسه بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها