ورزش نیازمند اخلاق بسیجی است

رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح گفت: ورزش با توجه به اخلاقی های رایج، نیازمند اخلاق بسیجی است.
کد خبر: ۸۵۱۸۵۹۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مهرعلي باران چشمه، رئيس سازمان تربيت بدني نيروهاي مسلح  در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص عملکرد بسیج در ورزش گفت: بسیج توانسته در مدت زمانی کوتاه موفقیت چشمگیری در حوزه ورزش داشته باشد، چرا که حضور این ارگان در ورزش با برنامه ای حساب شده و بلند مدت بوده است.عملکرد بسیج در ورزش، خصوصا در زمینه زیرساخت ها، اماکن و ابنیه ورزشی بسیار خوب، اساسی و موثر بوده است.

سردار باران چشمه اظهار داشت: خصوصا با توجه به کمبود فضاهای ورزشی، ساخت و به بهره برداری رساندن سالن های چند منظوره و فضاهای ورزشی باعث شده تا روی آوردن به ورزش برای قشرجوان جامعه در اقصی نقاط کشو، خصوصا در مناطق محروم راحت تر شود. از دیگر اقدامات موثر بسیج در حوزه ورزش ایجاد پایگاههای استعدادیابی است که با توجه به توانایی هایی که در سطح استان ها وجود دارد ایجاد شده و می تواند در عرصه ورزش قهرمانی موثر باشد.

وی تصریح کرد: المپیادهای ورزشی که هر ساله بسیج برگزار می کند نیز می تواند پشتوانه موثری برای ورزش باشد و به خصوص فدراسیون ها می توانند از این پتانسیل به خوبی استفاده کنند.البته فکر می کنم بسیج نباید در این خصوص به دنبال فدراسیون ها برود و این فدراسیون ها هستند که باید درخواست همکاری با بسیج را ارائه کنند و و از توانایی های بسیج در کشف استعدادها بهره ببرند.

رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح در خصوص نقش بسیج در ورزش کشور خاطر نشان کرد:  یکی از اقدامات مفید و موثر بسیج در ورزش، ساخت سالن های تیراندازی بوده است. با توجه به آنکه تیراندازی یکی از رشته های پر مدال در رقابتهای آسیایی و المپیک است، سرمایه گذاری روی این رشته می تواند نتیجه خوبی داشته باشد. به همین دلیل اگر وزارت ورزش در این خصوص به بسیج ماموریت دهد، این ارگان با توجه به توانمندی های کمی و کیفی که در این زمینه دارد می تواند نتایج قابل قبولی ارائه دهد.

سردار باران چشمه افزود: ورزش همگانی نیز در اقصی نقاط کشور با توجه به امکاناتی که بسیج ایجاد کرده، پیشرفت و توسعه فراوانی داشته است. ورزش همگانی از جمله مسائلی است که رهبری نیز به آن تاکید فراوانی داشته اند و بسیج می تواند با یک تعامل خوب با فدراسیون ،مسئولان آموزش و پرورش و حتی نیروهای مسلح گامی جدی تر در این زمینه بردارد و باعث پویایی هر چه بیشتر ورزش همگانی شود.

 وی ادامه داد: البته باید در این زمینه از مسئولین بسیج تشکر ویژه ای کرد که با یک برنامه ریزی هدفمند و طولانی مدت توانسته اند اقدامات موثری در زمینه ورزش همگانی و حتی ورزش قهرمانی انجام دهند، اقداماتی که تا کنون نتایج مثبت بسیاری داشته است. به طوری که در بازیهای آسیایی شاهد بودیم بسیاری از مدال هایی که کسب شد توسط جوانان زیر هجده سال به ویترین افتخارات ورزشی کشور اضافه شد که این بدون شک نتیجه تلاش های بسیج در این زمینه بوده است.

سردار باران چشمه در پایان در خصوص نقش بسیج در بهبود فضای فرهنگی و اخلاقی در ورزش گفت: فضای فرهنگی و اخلاقی ورزش نیاز به یک بازنگری دارد و در این خصوص بسیج می تواند نقشی تاثیر گذار داشته باشد. حضور ورزشکاران بسیجی در ورزش می تواند فرهنگ بسیجی را نیز در این حوزه وارد کند. به طوری که می توانیم شاهد باشیم که در مسابقات، نه برد و باخت که رفتارهای پهلوانی، ایثارگری، مروت و جوانمردی حرف اول را بزند. البته امیدوارم با ادامه روندی که بسیج در ورزش در پیش گرفته است، به زودی اخلاق بسیجی و ایثار و جوانمردی و پهلوانی هم به عنوان یک الگو در ورزش پیاده شود، مسئله ای که بی شک می تواند به اشاعه هر چه بهتر ورزش در کشور کمک شایانی کند.

ارسال نظرات