خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف سمنان:

حافظان و عاملان قرآن، هدایتگران جامعه هستند

میر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از حافظان و عاملان قرآن کریم به عنوان هدایتگران جامعه نام برد.
کد خبر: ۸۵۱۸۹۹۵
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله واحدی در آئین تجلیل از برگزیدگان طرح تربیت حافظان در آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) سمنان گفت: حافظان و عاملان قرآن باید دستورات قرآن را سرلوحه رفتار و منش خود در جامعه قرار دهند.

وی در این مراسم که همزمان با سالروز شهادت باب الحوائج، حضرت موسی ابن جعفر(ع) در حرم مطهر فرزندش در سمنان برگزار شد، افزود: حفظ قرآن از صدر اسلام به دلایلی مانند جلوگیری از تحریف و نقش قرآن در ارتقای اخلاق و رفتار اجتماعی و فردی انسان ها، توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان یادآور شد: تدبر و تفکر در آیات قرآن موجب افزایش معرفت نسبت به راه حق خواهد شد و کاستی ها و نقایص را تبدیل به حسنه و خوبی خواهد کرد.

حجت الاسلام واحدی خاطرنشان کرد: توقع مردم از حافظ و قاری قرآن این است که رفتاری بر خلاف دستورات دین و قرآن انجام ندهند و در راستای قرآن حرکت کنند.

وی ضمن ارزشمند خواندن کار حافظان قرآن کریم، تصریح کرد: آثار و برکات حفظ قرآن علاوه بر خود شخص حافظ، اطرافیان و نزدیکان وی را نیز شامل خواهد شد و موجب حرکت جامعه به سمت سعادت و کامیابی می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تأکید کرد: عمل به دستورات قرآن موجب جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن می شود و نقشه های شوم آنها را خنثی می کند.

وی گفت: مداومت و استمرار در حفظ و عمل به دستورات قرآن موجب منور شدن جسم و روح انسان شده و از برکات قرآن است.

حجت الاسلام واحدی ضمن بیان این مطلب که ارزش و جایگاه قرآن بر هیچکس پوشیده نیست، عنوان کرد: مجالست و هم نشینی با قرآن آرامش روح و جسم انسان را تضمین خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها