یادداشت/ دوباره سرخابي‌ها، دوباره خصوصي‌سازي

در صورتي كه هرچه زودتر تكليف سرخابي‌ها روشن نشود ميليون‌ها هوادار باز هم بايد ناكامي‌هاي آنها را تحمل كنند.
کد خبر: ۸۵۱۹۶۵۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، تكليف مالكان جديد سرخابي‌هاي تهران هنوز مشخص نشده و با شرايطي كه خريداران در پيش گرفته‌اند بعيد است كه با برگزاري مزايده چهارم هم نتيجه‌اي حاصل شود، به ويژه حالا كه نمايندگان مجلس به صف مخالفان برگزاري مزايده پيوسته‌اند. 
از زماني كه بحث فروش دو باشگاه پرطرفدار تهراني مطرح شد انتظار مي‌رفت اين موضوع به چالشي بزرگ براي ورزش ايران تبديل شود. دقيقاً پيش‌بيني‌ها درست از آب درآمد و پس از برگزاري سه مزايده هنوز هيچ‌كدام از دو باشگاه به فروش نرفته است. به‌علاوه اينكه خريداران پرسپوليس هر روز ادعاهاي جديدي را مطرح مي‌كنند. در تازه‌ترين اظهارات، هدايتي كه به عابربانك فوتبال معروف است مدعي شده وزارت ورزش عمداً اجازه نمي‌دهد او قرمزها را بخرد. از سوي ديگر شركت بهنام پيشرو خود را پيروز مزايده سوم و مالك جديد سرخپوشان مي‌داند. در صورتي كه مسئولان نظر ديگري دارند و معتقدند پروسه فروش سرخابي‌ها بايد تكرار شود. 

در حالي كه طبق برنامه قرار است مزايده چهارم فردا برگزار شود برخي از نمايندگان ملت در تلاشند مانع از برگزاري اين مزايده شوند. آنها معتقدند اين نوع واگذاري تيشه به ريشه دو تيم مي‌زند. نمايندگان در تلاشند تا پيش از موعد مقرر مكانيزم واگذاري را تغيير دهند تا تنها 51 درصد سهام سرخابي‌ها به مالكان جديد واگذار شود و هواداران هم بتوانند 49 درصد سهام را در اختيار بگيرند. با اين تفاسير مي‌توان انتظار داشت كه اين دو تيم باز هم در دو راهي خصوصي‌سازي و دولتي ماندن بمانند. در آشفته‌بازاري كه هر كس به فكر رسيدن به اهداف خود است نماينده تام‌الاختيار وزير ورزش كماكان بر مواضع خود پافشاري مي‌كند. 

تعيين چارچوب براي واگذاري استقلال و پرسپوليس در حال پيگيري است و خادم نيز اصلاً اشاره‌اي به اين موضوع نمي‌كند. نماينده وزارت ورزش برخلاف آنچه خريداران مدعي شده‌اند خصوصي‌سازي را هدف اول وزارتخانه ورزش معرفي و بحث حذف كردن برخي نام‌ها را به شدت رد مي‌كند. همانطور كه همه مي‌دانند قرمزهاي پايتخت دو خريدار پروپاقرص دارند، خريداراني كه اين روزها براي رسيدن به هدفشان قصد كنار زدن ديگري را دارند. اگرچه خادم تلاش مي‌كند شرايط را عادي جلوه دهد اما او بهتر از هر كسي مي‌داند وضعيت اصلاً عادي نيست، چراكه خريداراني كه خود را براي حضور در مزايده چهارم آماده كرده‌اند از روند انجام مزايده‌ها و بررسي صلاحيت خريداران راضي نيستند. از سوي ديگر نمايندگان مجلس نيز خصوصي‌سازي سرخابي‌ها به شيوه معمول را به ضرر دو تيم مي‌دانند. 

فصل چهاردهم به پايان رسيده نه استقلال و نه پرسپوليس نتوانستند رضايت خاطر هواداران خود را جلب كنند. حتي پيروزي در دربي نيز نمي‌تواند سرپوشي بر عملكرد ضعيف پرسپوليس باشد و مسئولان آبي‌ها هم كه عملاً بهانه‌اي براي نتايج نااميد‌كننده‌شان ندارند. در چنين شرايطي هنوز معلوم نيست كه در فصل آتي دو تيم چه وضعيتي خواهند داشت؛ مالكان جديد براي تيم‌ها تصميم‌گيري مي‌كنند يا باز هم وزارت ورزش مهره‌هاي اصلي را مي‌چيند؟ از اين دست سؤال‌ها در ذهن طرفداران زياد است. اتمام ليگ دوران طلايي است براي تيم‌هايي كه واقعاً مي‌خواهند خلأهاي مشكل‌سازشان را پر كنند. سرخابي‌ها به‌رغم اينكه با كوله‌باري از مشكل و چالش دست و پنجه نرم كرده‌اند اما ابهام‌هاي مديريتي بزرگ‌ترين مانع آنهاست. در صورتي كه هرچه زودتر تكليف سرخابي‌ها روشن نشود ميليون‌ها هوادار باز هم بايد ناكامي‌هاي آنها را تحمل كنند.
ارسال نظرات