خبرهای داغ:
استاندار سمنان تأکید کرد؛

ضرورت پیوست فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی در اجرای پروژه های عمرانی

استاندار سمنان گفت: برای اجرای پروژه های عمرانی داشتن پیوست فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی و زیست محیطی ضروری است.
کد خبر: ۸۵۲۲۸۶۸
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمد وکیلی در دومین کنگره ملی مهندسی ساخت و ارزیابی پروژه های عمرانی که با حضور معاون امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران استان، اساتید و مهندسین استان برگزار شد، اظهار داشت: باید در اجرا و ساخت پروژه ها مسائل اجتماعی جامعه و مسائل فرهنگی مردم و مسائل و محورهای اقتصادی و توجه به مسائل محیط زیستی برای اینکه در آینده پروژه دچار مشکلات نشود ضروری و لازم است و اگر این مسائل مورد توجه قرار نگیرد هزینه اجرای پروژه بالا خواهد بود.

وی نقش صنعت ساختمان را در اقتصاد کشور مهم برشمرد و افزود: در صنعت ساختمان 200 صنعت دیگر مشارکت دارند و تعداد زیادی نیروی کار به اشتغال می پردازند و اقتصاد را پویا و فعال می کنند.

استاندار سمنان در خصوص ساخت پروژه ها و مسائلی که در این خصوص مطرح می شود نقش آمایش سرزمین و توجه به انتخاب پروژه، شناسائی مزیتها و اولویت ها در اجرای پروژه ها، توجه به مهندسی اقتصاد، توجه به کارهای مهندسی به بحث اقتصاد مقاومتی را در مقوله ساخت و سازهای پروژه های عمرانی مهم برشمرد.

وکیلی نداشتن مطالعات جامع و دقیق برای هر پروژه ای، عدم دقت به زمان اجرای پروژه ها با توجه به اینکه 72 درصد پروژه ها در زمان خودش به اتمام نمی رسد و موجب افزایش هزینه ها و مسائل اجتماعی می گردد را از دیگر محورهای مهم در ساخت مطرح کرد.

وی توجه به مسائل قبل، حین و بعد از اجرای پروژه در مقوله ارزیابی پروژه های عمرانی مهم برشمرد و افزود: در بحث قبل از اجرای پروژه باید به مطالعات فنی و مهندسی، زمانبندی جامع، داشتن پیمانکاران کارآمد برای پروژه توجه شود و در حین اجرای پروژه باید نظارت مستمر و دقیق بر مصالح مورد استفاده، گزارش گیری و گزارش دهی به موقع و نظارت مستمر در تأمین اعتبارات لازم پروژه باید توجه شود.

استاندار سمنان تأکید کرد: بعد از اجرای پروژه به مشکلات پروژه در تحویل موقت، حل مشکلات تأسیسات پروژه ها، توجه به حفظ و نگهداری طرح ها و پروژه عمرانی باید توجه لازم را مبذول داشت.

وکیلی با اشاره به نقش آموزش بر اجرای برنامه های آموزشی در اجرای پروژه های عمرانی تأکید کرد، و افزود: علل تأخیر اجرای پروژه ها ، عدم ارزیابی صحیح از پروژه ها، نداشتن مطالعات کافی اجرای پروژه ها به دور از ارزیابی کارشناسی، کمبود اعتبارات، عدم نظارت و اجرای دستگاه مربوطه و عدم کارایی پیمانکاران و نظام مهندسی را از عوامل تأخیر در اجرای پروژه ها برشمرد.

در این جلسه پرهام جانفشان عراقی معاون امور عمرانی استانداری سمنان برگزاری سمینارها و دوره های آموزشی را دارای اهمیت خاص برای حل مسائل و مشکلات پروژه های عمرانی و بستر سازی برای رشد و توسعه استان سمنان برشمرد.

وی افزود: در چهار سال اخیر در عرصه آموزشی 65 کارگاه و سمینار آموزشی تحت نظارت شورای فنی استان برگزار شده است.

معاون امور عمرانی استانداری بحث کیفیت در اجرای پروژه ها و اجرای یهنیه ومناسب پروژه ها و ارائه راهکار در این زمینه را از اهداف سمینار برشمرد.

جانفشان عوامل انسانی و عوامل تامین اعتبارات را از علل تاخیر اجرای پروژه ها برشمرد و افزود: دولت در سال 92 و 93 رویکردهای مهمی برای تأمین اعتبارات ایجاد کرده که با این رویکردهای جدید می توانیم شاهد رونق اجرای پروژه های عمرانی در استان باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها