خبرهای داغ:
كارشناس مسائل سياسي:

ملت ايران با تمام قدرت برابر دسيسه هاي استكبار ايستاده است

يك كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه غرب به دنبال بازي برد برد در مذاكرات هسته اي است، گفت: ملت ایران با تمام توان و قدرت برابر این دسیسه‌های آمریکای جنایتکار و منافقان ايستاده است.
کد خبر: ۸۵۲۴۱۳۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدیشهر، حجت الاسلام هادي ابراهیمی در همایش پدافند غیر عامل فرماندهان حوزه، پایگاه و گردانهای بیت المقدس كه در سپاه مهدیشهر بر گزار شد، اظهار داشت: پنج کشور دارنده سلاح های هسته ای بودند که آمریکا اولین در جنگ جهانی دوم از سلاح های هسته ای استفاده کرد و هیروشیما، شوروی، فرانسه، انگلستان و چین به ترتتیب از این سلاح استفاده كردند، آنها در یک مسابقه تبلیغاتی همه به سلاح هسته ای دست پیدا کردند و آزمایشات هسته ای با موفقیت به پایان رسید.

وی افزود: دشمنان تعهدنامه ای مبنی بر اینکه حالا که ما دارای سلاح هسته ای هستیم؛ بیائیم جلوی گسترش آن را بگیریم را تصویب كردند در حالی که در این کلمه خیانت بزرگی نهفته است.

كارشناس مسائل سياسي اظهار داشت: پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای، یعنی پیمان نابودی سلاح های هسته ای که هر دولت فاقد تحقیقات هسته ای در این پیمان متعهد می شود هیچ گونه سلاح هسته ای یا ابزارهای انفجاری هسته‌ای و اعمال کنترل مستقیم یا غیرمستقیم بر چنین سلاح یا ابزارهایی را دریافت نکند یا به سلاحها و ابزارهای انفجار هسته ای به تلاش برای ساخت آن مبادرت نورزد.

ابراهيمي بيان كرد: در تبادل تجهیزات، مواد، اطلاعات تکنولوژیکی برای مقاصد صلح آمیز، استفاده از انرژی هسته ایدر حداکثر شکل، تمام هم پیمانانحق مشارکت داشته و متعهد به تأثیر در انجام آن می شوند و حق بهره برداری کامل از انرژی صلح آمیز هسته ایرا به افرادی که ام. پی. تی را به مرحله اجرا در بیاورند کاملاً بر می گرداند.

وي افزود: باید اجساد صلح‌آمیز انرژی هسته ای به خصوص قلمروهای دولت‌های فاقد سلاح‌های هسته ای که وارد این پیمان شدند کشورها مشارکت ورزند و کمک کنند.

كارشناس مسائل سياسي خاطرنشان کرد: هیچ نکته ای نباید در این پیمان به گونه ای تفسیر شود که حق مسلم همپیمانان در انجام تحقیقاتو تولید واستفاده از انرژی هسته ای برای مقاصدصلح آمیز تحت تأثیر قرار گیرد.

ابراهیمی بیان کرد: غرب به دنبال این است که بازی برد برد در مذاکرات هسته ای شکل گیرد و در برابر همین درخواست، بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان ایرانی را زیر سر دارد.

وی گفت: بر اساس پروتکل الحاقی، آمریکا معتقد است که پذیرش پروتکل الحاقی و به تبع آن بازرسی تأسیسات هسته ای ایران بخشی از بیانیه توافق است که ایران لاجرم باید آن را بپذیرد.

كارشناس مسائل سياسي تصریح کرد: ملت ایران همچون هميشه با تمام توان و قدرت برابر این دسیسه‌های آمریکای جنایتکار و منافقان ايستاده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها