واکنش نشریه آمریکایی نیوزویک به جشنواره کاریکاتور داعش

نیوزویک نوشت: رقابت کاریکاتور با موضوع ضد داعشی، بیش از 800 شرکت کننده از سراسر دنیا .....
کد خبر: ۸۵۲۴۸۳۰
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

خبر برگزاری رقابت کارتون و کاریکاتور تهران در برخی رسانه‌ها و مطبوعات غربی منعکس شد و بازتاب‌های مختلفی به همراه داشت. در پاراگرافی از این خبر چند نمونه از کارتون‌های شرکت کننده در رقابت توصیف می‌شود و در پاراگراف دیگر با عنوان پیشینه به برگزاری رقابت کاریکاتور با عنوان انکار هولوکاست توسط خانه کارتون ایران در اوایل همین سال خبر می‌دهد و آنرا واکنش و پاسخی به چاپ تصویر توهین آمیز پیامبر اکرم در مجله شارلی ابدو عنوان می‌کند.

مجله انگلیسی زبان نیوزویک به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی به خبر برگزاری این جشنواره هنری در ایران اشاره کرد و نوشت: این رقابت در تهران برگزار می‌گردد که در ماه فوریه امسال با کنفرانس مطبوعاتی آغاز شده است.

 

نیوزویک در ادامه با اشاره به جزئیات جشنواره کارتون و کاریکاتور داعش پرداخته و نوشته است: خانه کاریکاتور ایران این رقابت را با هدف آشکار کردن هویت واقعی و وحشیانه گروه تندروی موسوم به دولت اسلامی، برگزار می‌کند. بیش از 800 شرکت کننده از سراسر دنیا از بیش از 40 کشور در این رقابت شرکت کرده‌اند. همین هفته 280 اثر برای قضاوت توسط تیمی از کارشناسان و داوران در پایتخت ایران انتخاب شده است. قرار است آثار برنده شده در این رقابت در کشورهای عراق، سوریه و لبنان به نمایش گذاشته شوند.

مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر خانه کاریکاتور ایران گفت: به منظور آشکار کردن ماهیت واقعی گروهک موسوم به دولت اسلامی، تصمیم به برگزاری این رقابت گرفتیم تا عموم مردم کارتون‌ها و کاریکاتورها با موضوع داعش را ببینند. او در ادامه افزود، داعش سعی دارد خود را منتصب به اسلام بداند درصورتیکه هیچ نسبتی با اسلام ندارد.

محمد حبیبی دبیر و سازمان دهنده این رقابت گفت: امروزه همه دنیا در مورد انگلی به نام داعش اطلاع دارند و اینکه این گروه چه جنایاتی علیه بشریت و فرهنگ و هنر انجام داده‌اند و اکنون هنرمندان وظیفه دارند که با شرکت در اینچنین رویدادهایی، آگاهی مردم را نسبت به این گروه جنایت کار بالا ببرند.

اوایل همین سال، خانه کارتون ایران رقابتی با موضوع انکار هولوکاست ترتیب داد که پاسخی به چاپ و انتشار تصویر ارایه شده از پیامبر اسلام بود.

بنا به ادعای این هفته‌نامه آمریکایی برخی از کارتونیست‌های بین‌المللی شرکت کننده در این رقابت به‌ویژه شرکت کنندگانی از خاورمیانه به دلایل امنیتی و برای حفظ گمنامی با نام مستعار در این رقابت شرکت کرده‌اند.

ارسال نظرات