کوهنوردان بسیجی به قله دنا صعود می کنند

کوهنوردان بسیجی منتخب کشور پنج شنبه 21 خرداد به قله دنا صعود می کنند.
کد خبر: ۸۵۲۵۱۳۲
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، جواد الیاسی مدیر  ورزش همگانی بسیج در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج گفت: در اولین صعود سراسری برادران بسیجی در سال 94، صد نفر از بسیجیان کوهنورد منتخب سپاه های استانی کشور روز 21 خرداد به قله 4409 متری دنا صعود می کنند.

الیاسی با بیان اینکه در این صعود سراسری کوهنوردارن منتخب از 28 استان کشور حضور دارند، افزود: کوهنوردان بسیجی به میزبانی بسیج سپاه کهگیلویه و بویر احمد،  صبح پنج شنبه صعود یک روزه شان به قله دنا را آغاز می کنند و عصر همان روز قله را فتح خواهند کرد.

مدیر ورزش همگانی بسیج اظهار داشت: این اولین صعود سراسری برادران بسیجی در سال 94 است و طبق برنامه ای که در انجمن ورزش همگانی بسیج تنظیم کرده ایم، در هر فصل با توجه به شرایط جوی و قابلیت صعود به قلل کشور، یک صعود سراسری برای کوهنوردان در نظر گرفته شده است.

وی درباره نحوه انتخاب کوهنوردان منتخب بسیجی برای صعودهای سراسری خاطر نشان کرد: در هر استان با توجه به شرایط جغرافیایی اش و جمعیت آن سهمیه تعلق می گیرد و این کوهنوردان پس از برگزاری صعودهای داخل استانی بالای سه هزار متر، برگزیده می شوند و در صعودهای سراسری شرکت می کنند.

الیاسی با اشاره به دیگر برنامه های انجمن ورزش همگانی بسیج برای توسعه ورزش کوهنوردی بیان کرد: علاوه بر برنامه های کوهنوردی سراسری که در جهت فرهنگ سازی برای ورزش کوه و کوهنوردی برگزار می شود، در استان ها هم برنامه های کوهپیمایی های خانوادگی را در نظر گرفته ایم که در طول سال به مناسبت های مختلف برگزار می شود.

ارسال نظرات