مسئول سازمان اردویی ،راهیان نور و گردشگری بسیج استان هرمزگان در گفتگو با کوله بار عنوان کرد :

تاثیر متقابل اردوهای راهیان نور و رونق بازارهای استان هرمزگان بر یکدیگر

مسئول سازمان اردویی ،راهیان نور و گردشگری سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: نوروز سال گذشته 8872 نفر از راهیان نور دریایی خلیج فارس دیدن کردند که نوروز امسال به لطف خدا این تعداد به حدود 14 هزار نفر افزایش یافت که حضور این زائران در رونق بازارهای این استان تاثیرگذار بوده است.
کد خبر: ۸۵۲۶۷۱۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
رسول جهانداری در گفت و گو با خبرنگار سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، گفت: امسال  80 درصد از زائرانی که در راهیان نور خلیج فارس حضور داشتند، میهمانان غیر بومی بودند که امتیاز میزبانی از آنها را از سراسر کشور داشتیم و  از برنامه های راهیان نور استفاده کردند.
 
وی در خصوص تاثیر اردوهای راهیان نور دریایی بر اقتصاد استان گفت: با توجه به این که جزیره هرمز و جزیره قشم  از جزایر اقتصادی هرمزگان هستند بنا بر این زائران علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی از بازار ها و فروشگاه های این جزایرنیز خرید می کنند که همین کار باعث رونق اقتصادی بیش از پیش این مکان ها می شود..
 
جهانداری افزود:جزیره هرمز یک جزیره بکر و دست نخورده استانمان محسوب می شود و به لطف اردوی راهیان نور دریایی امکان خرید صنایع دستی و غذاهای محلی در این جزیره برای زائران محیا شده که این هم به نوعی بر اقتصاد استان تاثیر گذار بوده است.
 
وی تصریح کرد: به برکت اردوهای  راهیان نور در بندر عباس اردوگاه هایی را افتتاح کردیم که می تواند در بحث اقتصادی به استان کمک کند.
 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: زائرانی که در جزیزه هرمز اسکان داده می شوند، امکان فروش تغذیه و در کنار آن محصولات اقتصادی را  برایشان برنامه ریزی نموده ایم.
 
وی ادامه داد: زائران راهیان نور دریایی از جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، هرمز، خارک و... دیدن می کنند.
 
 
جهانداری با بیان این که راهیان نور و بازهای استان هرمزگان بر روی یکدیگر تاثیر متقابل داشته اند، تصریح کرد: جزیره قشم قطب بازار کشور است و مسافرانی که از بازارهای جزیره استفاده می کنند نیز در بحث راهیان نور شرکت می کنند و در کنار آن، زائرانی که برای بازدید از سرزمین های نور وارد استان هرمزگان می شوند هم می توانند از این بازار استفاده کنند که می توان گفت، راهیان نور و بازارهای استان هرمزگان برروی یکدیگر تاثیر شگرفی دارند.
 
مسئول سازمان اردویی راهیان نور سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان یادآورشد: نباید از مشارکت مردم در زمینه راهیان نور غفلت کرد؛ زیرا همه خانواده ها و مردم به صورت هوشمندانه در این موضوع همکاری می کنند. لازم است در اردوهای راهیان نور روایت هایی دانش آموزان شهید به عنوان الگوی تاثیر گذار بازگو شود؛ زیرا آنها با توجه به سن و سال کم ایثارگری های بسیاری داشته اند و حماسه آفریده اند.
انتهای متن /د
ارسال نظرات