خبرهای داغ:
رقابت 71 هزار و 490 داوطلب ورود به دانشگاه های کشوردرمقطع کارشناسی، از ساعت هشت صبح پنجشنبه بیست و یکم خرداد 94همزمان با سراسر کشور در استان فارس آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۲۶۸۱۳
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آزمون سراسری سال 94 (کنکور) امروز و فردا در گروه های پنجگانه آزمایشی برگزار می شود و آزمون دو گروه علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی از صبح امروز پنجشنبه آغاز شد و آزمون گروه هنر بعداز ظهر امروز خواهد بود.

آزمون گروه علوم تجربی صبح جمعه 22 خرداد و آزمون گروه زبان های خارجی بعد از ظهر جمعه برگزار می شود.

برای شرکت درآزمون سراسری امسال 71 هزارو 490 داوطلب ازاستان فارس ثبت نام کرده اند و کنکور سراسری در 29 شهر استان در حال برگزاری است.

بنا بر اعلام نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان فارس، 29 هزار و 471 داوطلب کنکور در شهر شیراز در این آزمون شرکت می کنند.

به گفته سید محسن تقوی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز، در آزمون سراسری امسال در سراسر کشور 880 هزار و 756 نفر متقاضی ورود به دانشگاه ها ثبت نام کرده اند که شمار داوطلبان نسبت به سال 93 کاهش یافته است.

بر این اساس، کنکور امسال دو تفاوت ویژه با آزمون سراسری پارسال دارد و زمان برگزاری آزمون با توجه به کاهش شمار داوطلبان از سه روز به دو روز کاهش یافته و به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان، تاریخ آن از تیر به خرداد موکول شده است.

تعداد کل داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاهها در پنج سال اخیر روند کاهشی و نسبت داوطلبان زن به مرد روند افزایشی داشته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها