خبرهای داغ:

افزايش 35 درصدي بازديد گردشگران از دامغان

رئيس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان از افزايش 35 درصدي بازديد گردشگران از آثار تاريخي و جاذبه‌هاي طبيعي اين شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۷۴۶۰
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
 به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، به نقل از روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، «معصومه داوديان» با اشاره به افزايش چشمگير بازديد از دامغان اظهار داشت: پس از پايان سفرهاي نوروزي تا كنون بيش از دو هزار و 411 نفر از آثار تاريخي دامغان از جمله مسجدتاریخانه ،موزه تاریخ شهر و پیر علمدار بازديد كرده اند.

وي با بيان اينكه 135 نفر از اين گردشگران شامل گردشگران خارجي مي‌شود، گفت: اين گردشگران از کشورهای آلمان، سوئیس، فرانسه، ایتالیا، هند، آمریکا، بلژیک، دانمارک و ایتالیا به دامغان سفر كرده اند.

در روزگار گذشته دامغان یکی از شهرهای ایالت قومس بوده و مرکز این ایالت نیز محسوب می‌شده است.

دامغان یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران است و از قدیم تا حال دارای اهمیت خاصی می باشد. نام این شهر از مغان یعنی آتش پرستان گرفته شده و به ده مغان معروف بوده و گفته‌اند که مغان باعث آبادی آن شده‌اند.

بنای شهر دامغان را به هوشنگ نبیره کیومرث که از پادشاهان پیشدادی بوده نسبت می دهند و  روزگاری نیز پایتخت اشکانیان بوده، در بیشتر کتب جغرافیا و تاریخ نام دامغان برده شده که تمامی نوشته های آنها اشاره بر اهمیت و اعتبار شهر قدیمی دامغان دارد چرا که دامغان در سر راه جاده ابریشم و مسیر گذر از غرب به شرق از گذشته های دور تا به امروز بوده است.

 زمانی که یونانیها به شهر تاریخی دامغان میرسند آن را آباد می بینند و بخاطر بزرگی و وجود آذوقه و علوفه فراوان آن را "هکاتم پلیس" می نامند که هنوز هم به نامهای هکاتم پلیس و صد دروازه معروف و مشهور است.

شهر دامغان داراي کاروانسراها ، قلعه‌ها و تپه های قدیمی و برج و بار و حصار عظیم داخل و خارج شهر است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها