بازدید 357 هزار نفر از یادمان های استان کردستان/ به راه افتادن چرخه اقتصاد استان توسط زائران راهیان نور

مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه بیت المقدس کردستان گفت: تاکنون کاروان های راهیان نور به عنوان گردشگران دفاع مقدس تاثیر بسزایی در اقتصاد استان داشته اند.
کد خبر: ۸۵۲۷۵۸۹
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
فرهاد غلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج گفت: 357 هزار نفر طی سال 93 از مناطق عملیاتی استان کردستان بازدید کردند و 20 هزار زائر از این استان به مناطق عملیاتی خوزستان اعزام شده اند.
 
وی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور در نوروز 94 گفت: در این مدت 10 هزار نفر از یادمان های استان بازدید کردند و از 28 فروردین ماه تا کنون بیش از 3500 نفر زائر برای زیارت یادمان ها وارد استان شده اند.
 
مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه بیت المقدس کردستان گفت: هر ساله 450 راوی و حدود 50 خادم راهیان نور امر روایت عملیات های هشت سال دفاع مقدس و راهنمایی زائرین را برعهده دارند.
 
وی با اشاره به برنامه های پیش روی سازمان برای زائران راهیان نور بیان داشت: طرح رویش, نمایش رزمی فرهنگی سرزمین مجاهدت های خاموش و راهیان نور اقشار بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می شود.
 
غلامی همچنین به تاثیر متقابل اردوهای راهیان نور بر اقتصاد استان اشاره کرد و افزود: تاکنون کاروان های راهیان نور به عنوان گردشگران دفاع مقدس تاثیر بسزایی در اقتصاد استان داشته اند؛ به طوری که هر زائر با خریدی که از بازارچه های استان انجام می دهد یک دور چرخه اقتصاد استان در صنایع دستی(ازجمله گیوه و لباس کردی) و خوراکی های محلی را می چرخاند و سبب رونق گرفتن بازار استان در ایام برگزاری اردوهای راهیان نور شده است.
 
همچنین مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه بیت المقدس کردستان گفت: طی سال گذشته 8 اتوبوس زائر غیرایرانی داشتیم که این تعداد زائر می تواند نقش خوبی را در ارائه و بازخورد ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس در کشور خودشان ایفا کنند.
 
انتهای پیام/ ف
ارسال نظرات