بسیج کارگری
شورای عالی بسیج کارگری استان خراسان جنوبی در حمایت از گزاره برگ ملی هسته ای بیانیه ای صادر کردند.
کد خبر: ۸۵۳۰۷۶۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، شورای عالی بسیج کارگری استان خراسان جنوبی، در حمایت از گزاره برگ ملی هسته ای بیانیه ای صادر کردند که متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مسئولین عزیز ما که در این میدان با شجاعت حرکت میکنند، بدانند تنها راه مقابله ی با دشمن وقیح، عزم راسخ و عدم انفعال است.

(رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی (6/3/94))


رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند: « مسئله ی هسته ای به صورت یک گره در آمده است ، این، راه حل هایی دارد، آن راه حل ها متوقف به تقویت درونی است. اگر این تقویت در درون انجام بگیرد، آن کار آسان خواهد شد. »

بیش از یک دهه است که موضوع هسته ای ایران به عنوان یک چالش بین المللی از سوی رسانه ها و دولت های غربی به افکار عمومی جهان معرفی شده است. در طول این سال ها، پرونده ی هسته ای ایران با افت و خیز های مختلفی مواجه بوده است.در اوایل دهه ی 80 شمسی حتی توافقی میان ایران و سه کشور اروپایی انجام شد، اما دیری بپایید که آن توافق به دلیل زیاده خواهی های طرف غربی منحل شد و باز هم پرونده ی هسته ای به خانه ی اول خود بازگشت.

در طول مذاکرات دو سال اخیر نیز سطح توقعات غرب و مخصوصاً آمریکا تا بدان جا افزایش یافت که در آستانه ی « مذاکرات لوزان »، رئیس جمهور آمریکا با تکرار مواضع قبلی خود اذعان کرد که ایران می بایست برای رسیدن به توافق، امتیازات بیشتری بدهد. حتی گفت و گوهای 9 روزه ی لوزان هم نتوانست چاره ی کار شود و رئیس جمهور آمریکا، بلافاصله بعد از اعلام بیانیه ی مطبوعاتی مذاکرات، جلوی دوربین رفت و با اشاره به اینکه به ایران اعتمادی ندارد و هرگونه توافقی صرفاً بر مبنای « راستی آزمایی » است گفت : « ایران با محدودیت شدید در برنامه ی خود مواجه خواهد شد و ایران همچنین با بیشترین بازرسی ها ی شدید و سرزده موافقت کرد که هرگز در هیچ برنامه ی هسته ای در تاریخ درباره ی آن مذاکره نشده. بنابراین این توافق براساس اعتماد نیست بلکه براساس راستی آزمایی بی سابقه است.»

اصل یک: تمام تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و هم زمان با امضاء توافقنامه کاملاً لغو(نه تعلیق) شود.

اصل دوم: دستاورد های هسته ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود.

اصل سوم: هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای و هیچ محدودیتی برای دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد.

اصل چهارم: هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود.

اصل پنجم:هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی پذیرفته نیست.

اصل ششم: توافق هسته ای باید بازگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.

ما اعلام می داریم منافع و عزت کشور و شش اصل فوق باید در توافقنامه هسته ای  رعایت شود وگرنه  مصداق توافق بد است و یک قرارداد تحمیلی، استعماری و غیرقانونی  و نامشروع است  و هیچ کس از طرف ملت ایران  اجازه امضای قراردادی بدون رعایت اصول ۶ گانه فوق را ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات