خبرهای داغ:
شاه امیریان
کد خبر: ۸۵۳۰۸۱۸
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، غلامرضا صفرپور، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان فارس اظهار داشت: ولن ترضی عنک الیهود و لا نصاری حتی تتبع ملتهم؛ هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد (تا بطور کامل تسلیم خواسته های انها شوی)مگر اینکه از آیین آنها پیروی کنی.

یکی از روش های پیشبرد سیاست خارجی و اهداف و منافع ملی در کنار ابزار های دیگر (اقتصادی فرهنگی و نظامی) دیپلماسی ، مذاکره و چانه زنی می باشد. و این زمانی توام با موفقیت خواهد بود که یک فضای منطقی و یکنوع احترام متقابل حاکم باشد و طرفین به فکر جمع جبری صفر نباشند.

وی در ادامه افزود: بفرموده مقام معظم رهبری مذاکره در محیطی عقلانی، منطقی و اخلاقی صورت گیرد معمولا طرف های مذاکره کننده با توجه به نکات قوت و ظرفیت و داشته های خود همراه با شناخت دقیق از نظام بین الملل و نکات قوت و ضعف رقیب وارد گفتگو و چانه زنی می شوند.

صفر پور تاکید کرد: با توجه به مطالب فوق جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت ها و نکات قوتی در زمان مذاکرات در داخل و خارج برخوردار بود که متاسفانه درست ازان بهره برداری نشد. از جمله خلق حماسه سیاسی و حضور حداکثری مردم با همه فشار و تحریم ها درانتخابات دولت یازدهم ، حمایت رهبری و اعلام نرمش قهرمانانه و مجوز پیگیری پرونده هسته ای از سوی وزارت امور خارجه و ... و همچنین پیشرفت صنعت هسته ای در این مدت 8 سال که با ایستادگی و مقاومت مردم و ایثارگری دانشمندان شهید هسته ای و مدیریت رهبری به اورانیوم 20 درصد غنی شده، آب سنگین اراک، تاسیسات فردو، میله سوخت، سانتر یفیوژهای نسل جدید و ... دست پیدا کرده بودیم و در منطقه هم شاهد نفوذ روز افزون جمهوری اسلامی در لبنان، سوریه، فلسطین و عراق بوده و با کاهش نفوذ غرب روبرو بودیم. با همه زحماتی که تیم دیپلماسی ما در برابر نمایندگان کشورهای 1+5 و بویژه زورگویان غرب کشیده که قابل تحسین می باشد .

دبیر کمیته جنگ نرم بسیج اساتید فارس در ادامه بیان داشت: متاسفانه در نشست اول که منجر به توافقنامه بسیار ضعیف اولیه ژنو شد از تمام دارایی های هسته ای خود عقب نشینی نموده و خودمان را در مقابل حریف مکار خلع سلاح کردیم و از داشته های خود استفاده نکردیم اگر نصف مقدار اورانیوم 20 درصد غنی شده یا آب سنگین اراک و ... را نگه داشته بودیم می توانستیم در مذاکرات بعدی روی آنها مانور داده و قدرت چانه زنی خود را حفظ نمائیم که این امر باعث خوشحالی و رضایت طرف مقابل بویژه آمریکا شد .

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار بسیج عنوان کرد: بنوعی امضای توافقنامه ژنو جشن پیروزی غرب در این مدت ده سال بود. که از سخنان اوباما و کری بعد از این توافقنامه بخوبی دیده می شود. ولی این طرف هم برای اینکه از قافله عقب نماند و در رسانه های اصلاح طلب بعنوان یک پیروزی برای تیم دیپلماسی بازتاب یافت بویژه در نامه رئیس جمهور به مقام معظم رهبری و عنوان پذیرش حق هسته ای و فروپاشی ساختار تحریم و ... از این توافقنامه استقبال شد که جوابیه سه سطری مقام معظم رهبری بسیار قابل تامل است!!!

این مدرس دانشگاه اظهار داشت: این خوشبینی به غرب باعث شد رئیس جمهور که ادعای فضای باز سیاسی و نقد پذیری داشتند، منتقدین را بی سواد، بدون شناسنامه و ارجاع آنان به جهنم با لحنی که در خور و شایسته هیچکدام از طرفین نبود متهم نمودند.

وی گفت: این در حالی بود که بعد از این توافقنامه ضعیف و یک طرفه واز کاهش تحریم وفشار نه اینکه کم نشد بلکه اقدامات ضد ایرانی انها بیشتر شد برای نمونه به چند مورد از آنها اشاره می گردد از جمله: اوباما در دیدار با نتانیا هو بعد از توافقنامه ژنو اعلام می دارد تمام گزینه ها حتی گزینه نظامی روی میز است. خانم وندی شرمن نماینده آمریکا در گروه 1+5 با وقاحت تمام به ملت ایران توهین می نماید که ژن مردم ایران با فریبکاری عجین شده است. وزیر خزانه داری آمریکا ایران را مجددا تحریم می کند .

دبیر کمیته جنگ نرم بسیج اساتید فارس بیان داشت: پارلمان اروپا بدلیل عدم به رسمیت شناختن حقوق هم جنس بازان ایران را ناقص حقوق بشر معرفی می نماید و نمایندگان اتحادیه اروپا و اشتون با محکومین فتنه در تهران دیدار می کنند و نخست وزیر انگلیس بعد از دیدار با رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل به نظام و ملت ایران دهن کجی می کند و ... از این طرف پاسخ دندان شکنی به انان داده نمی شود. فرمان اجرایی تحریم نفتی از سوی اوباما تمدید و امضا میشود و نمایندگان جمهوریخواه کنگره نقش پلیس بد بازی میکنند. تا با این بازی ها وجنگ زرگری مسئولین کشور را به اشتباه محاسباتی بکشانند.آیا این بی اعتمادی غرب را نمی رساند؟ آیا این نشان دادن پنجه چدنی زیر دستکش مخملی نیست؟ آیا باز هم می توان از بازی برد برد و از فروپاشی تحریم ها و ... سخن گفت.

صفرپور در ادامه اظهار داشت: آیا باز هم می توان به آمریکا اعتماد کرد و خوشبین بود؟ از رئیس جمهور محترم که لااقل یکبار شاهد بی اعتمادی اتحادیه اروپا و آمریکا در نشست های تهران، بروکسل -در زمان مسئولیت خود وی در مذاکرات هسته ای- بوده اند انتظار نمی رود اینقدر به غرب خوشبین باشد و اعتماد کند و این چنین سخاوتمندانه از صنعت هسته ای که حاصل خون شهیدان هسته ای، ایستادگی و مقاومت مردم ولایت مدار ایران اسلامی و تدبیر رهبری است عقب نشینی کند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه های استان فارس بیان کرد: امروز اوباما می خواهد با فرسایشی کردن مذاکرات هسته ای با ایران، بهره برداری سیاسی در قبال حزب رقیبش در انتخابات ریاست جمهوری ا ستفاده نماید. طوری نباشد که این سوال برای ملت ایران پیش بیاید (با توجه به سخنان ظریف در نشست نیویورک با حضور هاله اسفندیاری از محکومین انقلاب مخملی در ایران) که شاید طرف ایرانی هم بخواهد از این پرونده ملی، بهره برداری سیاسی برای یک جناح خاصی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در آینده نماید.

صفر پور در رابطه با بی اعتمادی ملت ایران به غرب گفت: دراین مدت بی اعتمادی غربی ها برای افکار عمومی جهان و کسانیکه در داخل دل در گرو مذاکره با امریکا دارند باید روشن شده باشد. خلاصه اینکه غرب بداند جمهوری اسلامی این مرحله هم نیز در برابر زورگویی های و زیاده خواهی آنان تسلیم نخواهد شد و از سوی رهبر عزیزمان نسبت به زیاده خواهی‌های طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای را، درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفتگو با دانشمندان و محققان ایرانی بیان کردند و افزودند: همانگونه که قبلا هم گفته شد، اجازه هیچگونه بازرسی از هیچیک از مراکز نظامی و همچنین گفتگو با دانشمندان هسته‌ای و سایر رشته‌های حساس و اهانت به حریم آن‌ها، داده نخواهد شد.

وی تاکید کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: من اجازه نخواهم داد که بیگانگان بیایند و با دانشمندان و فرزندان عزیز و برجسته این ملت صحبت و از آنان بازجویی کنند 

دبیر کمیته جنگ نرم بسیج اساتید فارس در پایان اظهار داشت: ایشان با تأکید براینکه هیچ ملت و دولت عاقلی اجازه چنین کاری را نمی‌دهد، بنابرین از تیم دیپلماسی هسته ی انتظار می رود که خطوط قرمزهای ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری د ر مذاکرات مد نظر داشته وقدرت و اقتدار نظام را به نمایش گذاشته و از اینهمه ظرفیت ج.ا.ایران در پیشبرد مذاکرات بهره لازم برده واز تهدیدات نخ نما شده نظام سلطه واهمه ی نداشته که از پشتیبانی ولایت وملتی نستوه برخوردارید سرانجام اینکه همانطور که یکبار غرب در سال 83 موفق به تعلیق تمامی فعالیت های هسته ایی ایران شد.ولی نتیجه زیاده خواهی های خود در پیشرفت های هسته ای دید.اگر این مرحله هم سر عقل نیاید و حقوق هسته ایی ملت ایران را نپذیردبا درایت مقام معظم رهبری صنعت هسته ایی صلح آمیز ایران شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت انشاالله
ارسال نظرات
پر بیننده ها