مسئول سازمان اردویی و راهیان نور استان سمنان عنوان کرد:

رابطه مستقیم شعار "ما می توانیم" رزمندگان با ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی

مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: یکی از مکان هایی که شعار اقتصاد مقاومتی می تواند به خوبی در آن ظهور و بروز پیدا کند اردوهای راهیان نور است.
کد خبر: ۸۵۳۱۲۰۳
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، خداداد کاشفی در گفتگو با خبرنگار کوله بار گفت: وجود بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در اردوهای راهیان نور و ترویج شعار "ما می توانیم" توسط آنها علاوه بر اشاعه فرهنگ ایثار, شهادت و ایستادگی می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تاثیر متقابلی داشته باشد.
 
مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: رزمنده های ما در آن دوران عملیات های دفاع مقدس را با توجه به این شعار انجام می دادند و همین موضوع هم سبب شد تا بتوانیم در مقابل قدرت های بزرگ دنیا مقاومت کنیم و در نهایت به پیروزی برسیم و هم اکنون نیز می توان با الگو گرفتن از این کار و عمل رزمندگان در مقابل قدرت های جهانی ایستادگی کرد و در نتیجه به ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی کمک کرد.
 
وی اظهار داشت: در بحث هزینه کرد مربوط به زائران راهیان نور نیز اقداماتی انجام شده است تا بتوان با کمترین هزینه بهترین خدمات رسانی را به زائران سرزمین های نور داشته باشیم.
 
کاشفی تهیه مایحتاج کاروان های راهیان نور از استان های میزبان را نوعی کمک در به گردش در آمدن چرخه اقتصاد آن استان ها عنوان کرد و گفت: تاکنون سعی شده بیشتر مایحتاج کاروان های راهیان نور از استان های میزبان تهیه شود و در خلال آن بیشتر خریدهای زائران به سوی سوغاتی ها و صنایع دستی آن استان ها معطوف شود.
 
مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در پایان گفت: یکی از مکان هایی که شعار اقتصاد مقاومتی می تواند به خوبی در آن ظهور و بروز پیدا کند اردوهای راهیان نور است.
 
وی تاکید کرد: اگر با شنيدن خاطره رشادت هاي مردمي و نظامي در دوران هشت ساله جنگ احساس شعف و افتخار مي كنيم، لازم است كه بدانيم اكنون زمان قدرداني از خون هاي ريخته شده است. ممکن است تصور شود که اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی فقط به مسئولین اقتصادی کشور مربوط می شود، حال آنکه مردم نیز خود می توانند نقش پررنگ و موثری را در این زمینه ایفا کنند. صرفه جویی در مصرف آب، کمک به کاهش آلاینده های هوا، پرهیز از مصرف گرایی و حمایت از تولیدات داخلی ولو به اندازه ای کوچک می تواند سهم و وظیفه مردم در این حماسه ملی باشد.
 
کاشفی در پایان خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی از منظر فقهی نیز به نوعی مورد توجه واقع شده است. چرا که جامعه اسلامی و حکومت اسلامی از منظر فقه شیعی و آیات قرآن کریم حائز شأن و کرامت است و این شأن ایجاب می کند که از حربه های دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی جلوگیری کرد. امروز دشمن از منظر اقتصادی وارد جنگ با نظام اسلامی ایران شده و صدمات زیادی را به حکومت وارد می کند، بنابراین وظیفه هر فرد مسلمان است که از رکن اقتصادی حکومت اسلامی در برابر توطئه دشمنان دفاع کند؛ ولو آنکه این دفاع در اندازه کاهش مصرف آب آشامیدنی باشد!
 
انتهای پیام/ ف
 

ارسال نظرات