خبرهای داغ:
امام جمعه الوند :

فریضه امر به معروف و نهی از منکر در تمامی جهان شناخته شده است

امام جمعه شهرستان الوند بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مختص ایران، تشیع و اسلام نیست فریضه امر به معروف و نهی از منکر در تمامی جهان شناخته شده است.
کد خبر: ۸۵۳۱۷۵۸
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، صبح امروز همایش سیاسی پایوران سپاه استان قزوین با حضور تعدادی از مسئولین، فرماندهان و نیروهای پایور و وظیفه سپاه صاحب الأمر (عج) در حسینیه شهید مطهری برگزار گردید.

حجت الاسلام طهماسبی امام جمعه شهر الوند با تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در باب اهمیت فریضه امربه معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج هیچ گاه با این فریضه بیگانه نبوده اند به گونه‌ای که در هنگام تشکیل ستاد امر به معروف تشکیل شد، سپاه به عنوان دبیر و متولی این امر، در تربیت ناصحین و آمران درجه 1 و 2 خدمات شایانی را انجام داد.

وی خاطر نشان کرد : امر به معروف و نهی از منکر مختص ایران، تشیع و اسلام نیست بلکه در میان تمام ادیان امری ضروری و سفارش شده است و در بسیاری از کشورها رواج دارد که وجود ادارات و نهادهای عریض و طویل فرهنگی، نظامی، انتظامی و قضایی در آزادترین و دموکرات ترین کشورهای جهان گواهی بر این ادعا می باشد.

طهماسبی اضافه کرد: اما آن چه در این میان از اهمیت بالاتری برخوردار است تفاوت بنیادی این فریضه در جهان تشیع و دیگر کشورهاست، بسیاری از مواردی که ما به عنوان منکر می شناسیم در دیگر فرهنگ ها به عنوان منکر شناخته نمی شود مانند مقوله حجاب و در عوض برخی از منکرات مانند جاسوسی، تجاوز، دروغگویی و به عنوان منکر بین المللی شناخته می شوند.

امام جمعه الوند با اشاره به معنای لغوی معروف و منکر ادامه داد: منکر در لغت یعنی ناشناخته و در اصطلاح هرکاری است که در شرع و عقل و فطرت بد دانسته می‌شود و معروف به معنای شناخته شده است و در اصطلاح هرکار نیکی است که عقل و فطرت و شرع آن را خوب می شناسد.

وی متذکر شد: در جهان اسلام به این دو فریضه اهمیت بالایی داده شده و دارای جایگاه بسیار رفیعی هستند به طوری که پیامبر اکرم (ص) آن را جانشین خدا روی زمین و حضرت علی (ع) آن را ام المعارف و ام الاصول می‌دانند و همچنین در روایت دیگری از امیر مومنان جهاد در راه خدا قطره ای در مقابل دریای جوشان و خروشان امر به معروف و نهی از منکر می دانند.

طهماسب یادآور شد: غرب به دنبال آن است که با پوساندن نظام اسلامی از درون، ما را به عقب براند و لذا ضروری است حافظ دین خود باشیم که در این راه هیچ راهی جز امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد که خیر همگان را به ارمغان می آورد.

وی در خاتمه با اشاره به توفیق دشمن در کمرنگ کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از طریق شبه افکنی و فعالیت گسترده شبکه های ماهواره ای خاطر نشان کرد: اگر به خود نیاییم و اهمیت موضوع را درک نکنیم بی شک قافله را به دشمن باخته ایم. امر به معروف و نهی از منکر یک واجب عینی است و برخورد موردی و سلیقه ای با آن نتایج نامطلوبی به همراه خواهد داشت.

 

1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها