خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر(عج)قزوین:

فعالیت سپاه و بسیج در زمینه پیشگیری از اعتیاد، ترویجی است

فعالیت سپاه و بسیج در زمینه پیشگیری از اعتیاد، ترویجی است که شرکت کنندگان در کلاس‌های آموزشی اقدام به ترویج این آموزش ها به سایر افراد جامعه می کنند.
کد خبر: ۸۵۳۲۶۱۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

محمد کشاورز معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از قزوین به مناسبت روزجهانی مباارزه با مواد مخدر بخشی از اقدامات این معاونت را برشمرد.

 کشاورزهرچند مسئول اصلی مبارزه با مواد مخدر را نیروی انتظامی می داند اما معتقد است بسیج نیز با انجام کارهای فرهنگی و ایجابی، در این عرصه ورود پیدا کرده است.

معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: بخش مهمی از مبارزه با مواد مخدر به اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه مربوط می شود که در این راستا سپاه صاحب الامر (عج) با برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از مواد مخدر ویژه مسئولان فرهنگی حوزه ها و پایگاه های بسیج و بسیجیان با گرایشات تحصیلی جامعه شناسی، مشاوره و روان شناسی در سطح نواحی ، اثر گذاری خوبی در این بخش داشته است.

این مسئول اضافه کرد: دراین دوره‌ها، شرکت کنندگان زیر نظراساتید دانشگاه و کارشناسان مجرب و متخصص، طی چهارجلسه با آموزه‌هایی چون مهارت‌های زندگی، ارتباط موثر درخانواده، فرزند پروری و پیشگیری اولیه از اعتیاد آشنا می‌شوند.

کشاورزخاطرنشان کرد: فعالیت سپاه و بسیج در زمینه پیشگیری از اعتیاد، ترویجی است و شرکت کنندگان در کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد‌، اقدام به ترویج این آموزش ها در بین سایر افراد جامعه می کنند.

وی استفاده از ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج درسطح همه مناطق استان را ازدیگر مزیت‌های مشارکت گسترده بسیج درامر مبارزه با مواد مخدر دانست و اظهارداشت: وجود حلقه‌های صالحین به عنوان یکی از فعالیت‌های مهم بسیج و تبیین و آموزش پیشگیری از ابتلا به آسیب های مواد افیونی در این حلقه ها باعث افزایش سطح آگاهی طیف وسیعی از مردم که با بسیج ارتباط دارند شده است.

این مسئول بسیج را یک ظرفیت خوب در این امر تلقی کرد و اشاره داشت: امروز درجامعه ایرانی با توجه به گسترش بسیج دراقشار مختلف و محلات ، می توان ادعا کرد همه خانواده ها با بسیج ارتباط دارند ، لذا بسیج ظرفیت خوبی برای ورود به محیط خانواده در امر پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است.

کشاورزتشریح کرد: اطلاع رسانی عمومی و فضاسازی شهری با چاپ و نصب طرح‌های مرتبط در بیلبوردهای سپاه، اجرای طرح فرهنگی رفع آسیب‌های سفره خانه‌ها، برپایی غرفه توانمندی‌های بسیج درزمینه مبارزه با مواد مخدردر پارک پامچال قزوین ، برگزاری مراسم رونمایی ازکتاب دکتر دبیرسیاقی با عنوان معمای بحران اعتیاد در جهان، چاپ و نشر بروشورهای اطلاع رسانی ازمهمترین اقدامات فرهنگی سپاه درامر پیشگیری از مواد مخدر است.

معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین آغازاعتیاد ومبتلا شدن نوجوانان وجوانان به مواد افیونی را بیشتربه پیشنهاد دوستان ناباب ذکر کرد واظهار داشت: دسترسی آسان به مواد مخدر، رفتارهای ضداجتماعی، کمبود محبت، عدم جرأت نه گفتن و عدم کنترل فرزندان از سوی خانواده‌ها ازجمله مواردی است که فرد را به سوی اعتیاد سوق می‌دهد.

این مسئول، پیوند با خانواده و تقویت هویت و شخصیت اجتماعی فرد را از جمله موارد تشویق کننده و نفی از اعتیاد، برشمرد و گفت: والدین درپیشگیری از اعتیاد فرزندان خود نقشی اساسی دارند و زندگی که براساس سبک اسلامی در بین خانواده ها پایه گذاری شود یقیناً هم فرزندان به خوبی تربیت می شوند.

وی خاطرنشان کرد: َفرهنگ سازی و آگاه سازی اقشار مختلف مردم از نحوه و نوع توزیع و استعمال مواد افیونی می تواند در کاهش اعتیاد در کشور بسیار نقش مهم و تاثیرگذاری داشته باشد و نیروی مردمی بسیج می تواند در این رابطه نقش کلیدی و برجسته‌ای را ایفا کند.

کشاورزاظهارداشت: طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی نیروهای مخلص و متعهد بسیجی درهرعرصه‌ای که حاضر شده‌اند همراه با موفقیت بوده و نمونه های ارزشمند آنرا در هشت سال دفاع مقدس، سازندگی و طرح های مختلف اقتصادی ، عمرانی و بهداشتی شاهد بوده ایم.

این مسئول در خاتمه متذکر شد: برهمین اساس و با توجه به پیشینه درخشان بسیج می‌توان نسبت به پیشگیری از اعتیاد توسط این نیروی مردمی بسیار امیدوار بود.

 

 

1001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها