در خصوص لغو کنسرت ها

چه کسانی بزرگنمایی می کنند؟!

کد خبر: ۸۵۳۳۵۲۰
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

خبرگزاری بسیج –سرویس اخبار ویژه

روزنامه‌ی قانون بخشی از گفت و گوی ارسلان کامکار، نوازنده و ارکستر مایستر سابق ارکستر سمفونیک با «موسيقي ما» درباره‌ لغو مجوزهای قانونی کنسرت‌ها به را انتشار داد. کامکار گفته بود :« لغو کنسرتی که مجوز دستگاه ذی ربط یعنی همان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را گرفته، کار چندان قابل دفاعی نیست. با این توضیح از نظر من ما باید کیفیت کنسرت لغو شده را بررسی کنیم.برای کشوری چون ما این وضعیت، اتفاقِ ناخوشایندی است. وقتی وزارتخانه اجازه اجرا را داده، چه معنایی دارد گروه دیگری بدون حق قانونی اجرا را لغو کنند؟ اگر قرار است هنرمند با چنین صحنه‌ای مواجه شود بهتر است آقایان پیش از ارائه مجوز توسط وزارت ارشاد مخالفت خود را اعلام کنند، نه اینکه ماه‌ها تمرین نوازندگان و هنرمندان یک گروه یک شبه بر باد برود.»

در حالی که حامیان دولت با فرافکنی خبر از لغو کنسرت‌ها و فشار به وزارت ارشاد می دهند که پیروز ارجمند رئیس دفتر موسیقی وزارت ارشاد در 13 مرداد سال گذشته در اظهارنظری در خصوص لغو کنسرت‌ها گفته بود: «از زمان استقرار مدیریت جدید در دفتر موسیقی، تعداد کنسرت‌ها ۸ برابر شده اما نکته جالب توجه اینجاست که ۸۰ درصد لغو کنسرت‌ها نه مربوط به وزارت ارشاد است و نه مربوط به گروه‌های فشار، ۸۰ درصد معمولاً خود برگزار کننده‌ها کنسرت‌ها را لغو می‌کنند.»

8 برابر شدن اعطای مجوز به کنسرت‌ها بدون در نظر گرفتن شرایط و ایجاد زمینه‌ی مناسب برای اجرا در برخی شهرستان‌ها سبب عدم برگزاری و لغو مجوز آن‌ها برای جلوگیری از اعتراضات مردمی گشته است.

گفتنی است بی توجهی ارشاد اسلامی به این امر و تاکید برای برگزاری این کنسرت‌ها در برخی شهر‌ها علاوه بر دراز کردن زبان برخی روزنامه‌های حامی کودتای مخملی سال 88 ، خوراک خبری بسیاری از رسانه‌های معاند وبیگانه را نیز تامین می کند!

با وجود همه‌ی این ها وزیر کشور تیر خلاص به جوسازی های عده‌ای معلوم الحال در خصوص لغو مجوز کنسرت ها زد و با بیان اینکه برخی موضوع لغو مجوز کنسرتها را بزرگنمایی می‌کنند، گفت:«وزارت کشور تاکنون ۳۱۲ مجوز برگزاری کنسرت داده که تنها ۹ کنسرت لغو شدند.»

ارسال نظرات