خبرهای داغ:
رئیس دادگستری بوئین زهرا:

شهادت آزمایش انسان های مخلص در پیشگاه خداوند است

رئیس دادگستری بوئین زهرا گفت: شهادت آزمایش انسان های مخلص در پیشگاه خداوند است.
کد خبر: ۸۵۳۳۸۲۶
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوئین زهرا، حجت الاسلام علی مظفری به مناسبت هفته قوه قضائیه که در مسجد جامع شهر بوئین زهرا سخنرانی می کرد شهادت را در برابر مقام شهید بهشتی ناچیز دانست.

وی شهادت را واژه ای بسیار مقدس برشمرد و گفت: شهید کسی است که برای پیشبرد اهداف اسلام و اهداف متعالی انسانیت جانش را فدا می کند.

حجت الاسلام مظفری اظهار داشت: شهادت به تنهایی ارزش و احترام ندارد بلکه این انسان ها هستند که به آن ارزش و احترام می دهند و اگر کسی مثل شهید بهشتی پشتوانه آن شهادت باشد بسیار زیباتر است.

وی با بیان اینکه شهید یعنی کسی که به کمال و درجه متعالی رسیده باشد افزود: انسان از راه شهادت به بالاترین درجه بندگی و کمال می رسد و نزدیک ترین راه برای رسیدن به کمال و تعالی، شهادت در راه خدا است.

رئیس دادگستری شهرستان بوئین زهرا با بیان اینکه پاداش و عمل شهید فنا شدنی نیست ابراز داشت: حضور یک رزمنده در یک روز در جبهه جنگ بنا به روایتی از معصوم با عبادت هزار عابد تا آخر عمر آن ها برابر است.

وی شهادت را آزمایش انسان های مخلص و الهی در بارگاه باری تعالی برشمرد و خاطرنشان کرد: طبق آیات سوره محمد (ص) خدا می توانست مومنان را بر کفار پیروز کند اما این کار را نکرد تا بعضی را به بعض دیگر آزمایش کند و فرق انسان ها را مشخص کند.

حجت الاسلام مظفری در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: خداوند خطا و لغزش شهید را به خاطر احترام و ارزش به شهید به او نشان نمی دهد.


2001/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها