خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان:

بی اخلاقی مشکل جامعه امروز/ دینداری به پیروی از هوای نفس تبدیل نشود

فساد، ابتذال، ارتباط نامشروع، اعتیاد و منکرات و بسیاری دیگر از رذایل اخلاقی که جوانان را می خواهد در دام خود گرفتار کند، نشأت گرفته از بی اخلاقی است.
کد خبر: ۸۵۳۵۶۳۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، حجت الاسلام والمسلمین حسن فریدون شب گذشته در مراسم جشن میلاد کریم اهل بیت(ع) که با حضور فرمانده سپاه ناحیه سرخه به همت پایگاه بسیج امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان در دبیرستان آسیه برگزار شد، اظهار داشت: همه طاعات و عبادات دارای صفتی هستند که اصل آن طاعت و عبادت خاص برای ایجاد صفت ذاتی آن در انسان باید انجام شود.

وی افزود: صفت نماز خواندن ایجاد تواضع و پرهیز از تکبر و غرور است و یا روزه که امساک از خوردن و آشامیدن است صفت ذاتی آن تقویت صبر، درک مستمندان و فقرا، پوشاندن چشم و گوش و زبان از گناه و قرب الی الله است؛ بنابراین اگر انسان با انجام طاعات و عبادات این صفات را در خود ایجاد کند موفق است و به نتیجه مطلوب دست یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با بیان اینکه صفات تمام اعمالی که در قرآن به آن تأکید و به واسطه اهل بیت عصمت و طهارت به ما رسیده است مهم است و صرف انجام عمل بدون ایجاد تغییر و تحول در نهاد انسان فاقد فایده و اثر است، بیان داشت: باید صفات اعمال را بشناسیم تا رشد کنیم؛ چه بسا انسانی سال ها به عبادت و راز و نیاز می پردازد؛ اما دستانش خالی است و هیچ توشه ای ذخیره نکرده است.

حجت الاسلام فریدون به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده اند« حسن الخلق لامحاله فی الجنه و سوء الخلق لا محال فی النار» از این حدیث شریف بدین معناست که انسان خوش اخلاق بدون شک جایگاهش در بهشت برین و انسان بدخلق در منزلگاهی غیراز آتش ندارد.

وی با بیان اینکه مشکل جامعه امروز ما تنها مسئله اقتصاد نیست، افزود: امروز مشکل اصلی جامعه ما اخلاق است و باید گفت فساد، ابتذال، ارتباط نامشروع، اعتیاد و منکرات و بسیاری دیگر از رذایل اخلاقی که جوانان را می خواهد در دام خود گرفتار کند، نشأت گرفته از بی اخلاقی ها و بداخلاقی هاست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با تأکید بر اینکه امروز نباید دینداری به پیروی از هوای نفسانی تبدیل شود، تصریح کرد: باید فرهنگ قالب بر روح، جان و قلب ما برگرفته از فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشد و انسانها به ویژه ما مسلمانان باید زینت برای اهل بیت باشیم و بدانیم که فرهنگ طاغوت و شیطان انسان را به قهقرا می کشاند.

حجت الاسلام فریدون اظهار داشت: انسان باید خشم و غضب و شهوت را غلام خود کند و ماه رمضان فرصتی برای این است که چشم و دل و زبانمان را از هر گونه رجس و آلودگی پاک کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها