وقتی دولت همایشهایی مانند "روز گلونی" برگزار می کند امیدی به اجرایی شدن قانون حجاب و عفاف نداریم!

کد خبر: ۸۵۳۸۰۵۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان فرید معاون فرهنگی سپاه لرستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در لرستان، گفت: برای اجرایی شدن قانون حجاب و عفاف ضرورت دارد که مسئولان در گام نخست خود عامل به انجام این قانون باشند با این حال تا زمانی که شاهد برگزاری همایش هایی همچون همایش گلونی در خرم آباد و یا دیگر برنامه ها و همایش دولتی دیگر نقاط کشور که در آنها به عینه با بدحجابی و بی بندوباری روبرو هستیم مسلما نباید منتظر اجرایی شدن قانو حجاب و عفاف باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای نهادینه شدن حجاب و عفاف در جامعه نخست باید دغدغه اعتقادی داشته باشیم افزود: وجود قانون باید تسهیل کننده عمل به موازین شرع اسلام باشد؛ البته این مهم در خصوص قانون حجاب و عفاف زمانی عملی می شود که زیرساخت های لازم برای اجرای این قانون فراهم شود به عنوان نمونه صدا و سیما می بایست بستر لازم را برای اجرا و اثرگذاری این قانون فراهم کند اما متاسفانه امروز شاهدیم که برنامه های رسانه های ملی به جای اینکه مروج عفاف و حجاب باشند به مروج بدحجاب و بی بندو باری تبدیل شده اند.

معاون فرهنگی سپاه لرستان با بیان اینکه مسلما دولت ها تا زمانی که خود عامل به انجام قانون حجاب و عفاف نباشند نمی توانیم از مردم انتظار داشته باشیم که به این قانون عمل کنند گفت: اگر حجاب و عفاف را به عنوان یک بحث اعتقادی همراه با آسیب های غفلت از آن و اثرات مثبت که رعایت آن دارد برای جامعه تبیین کنیم قطعا مردم نسبت به این واجب الهی شناخت می یابند و به آن عمل می کنند.

فرید ادامه داد: مسلما اگر برای مردم به خوبی روشن شود که بدحجابی و اشاعه آن به مانند یک سهم مهلک کشنده است قطعا شاهد گسترش روز افزون حجاب و عفاف در جامعه خواهیم بود.

فرید ادامه داد: مسلما اگر برای مردم به خوبی روشن شود که بدحجابی و اشاعه آن به مانند یک سهم مهلک کشنده است قطعا شاهد گسترش روز افزون حجاب و عفاف در جامعه خواهیم بود.

گفتنی است چندی پیش در مراسم جشنی که به عنوان روز گلونی در استان لرستان برگزار شد و سازمان میراث فرهنگی که یک نهاد دولتی است متصدی اجرای آن بود متاسفانه رقص مختلط زنان و مردان و پوشیدن روسری های کوتاه با طرح "گلونی" توسط برخی زنان و بدپوششی های بسیار زننده این جشن را به یک برنامه ضد فرهنگی تبدیل کرد و به "گلونی" که یک پوشش اصیل برای بانوان لر محسوب می شود هم توهین شد. این برنامه در آن ایام با اعتراضات گسترده مردم مومن و انقلابی لرستان مواجه شد که در زیر اخبار مرتبط به این مراسم آورده شده است:


ارسال نظرات