خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

آیه «تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر» مبنای کار شجره طیبه صالحین است

امام جمعه شاهرود گفت: «آیه تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر»مبنای کار شجره طیبه صالحین در بسیج و تشکیل حلقه های صالحین است.
کد خبر: ۸۵۳۸۲۶۵
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی در گردهمایی مربیان صالحین و فرماندهان حوزه ها و اقشار بسیج سپاه شاهرود در حسینیه امام خمینی(ره) با گرامیداشت ایام دهه آخر ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در خصوص شب قدر اظهار کرد: ابوبصیر به امام عرض کرد شب قدر کدام شب است که امام پاسخ فرمودند شب 21 یا 23 ماه مبارک رمضان و او با زرنگی خواست شب اصلی را متوجه شود و گفت اگر نتوانستیم هر دو را بهره ببریم کدام که امام فرمود درک شب قدر مهم است و باید استفاده کرد از آن و هر دو شب مهم است.

وی با اشاره به رویت هلال ماه رمضان افزود: اختلاف بین فقها در این زمینه وجود دارد که برخی با چشم غیر مسلح دیدن را ملاک می دانند و برخی با چشم غیر مسلح نیز رویت هلال ماه را مورد تاکید دارند و در این زمینه اختلاف فقهی است.

امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: با توجه به این موضوع ما برای درک شب قدر شاید باید چهار شب هم احیا بگیریم، باشد، اشکال ندارد باید قدر بدانیم و احیا این شب با توجه به احادیث منظور تا طلوع آفتاب است و باید این فرصت ها را غنیمت بدانیم.

وی با تاکید بر توسلات بیان کرد: توسلات مقدمه انقطاع و توجه است و خدا همه چیز به انسان می دهد و ما باید از این توسلات غافل نشویم تا به مقام قرب الهی نزدیک شویم.

سرمربی نظام صالحین بسیج سپاه شاهرود با اشاره به دعا برای امر فرج خاطر نشان کرد: آیت الله بهجت در بیانی دارند که انسان اگر دعای مستجابی دارد در تعجیل فرج دعا کند به خصوص در شدائد چرا که با دعا برای فرج گرفتاری ها حل می شود.

وی با بیان اینکه در امر فرج امتحانات سنگین و ریزش ها زیاد می شود تصریح کرد: برای عاقبت بخیری مومنین و ثبات قدم داشتن باید دعا کرد و این بسیار مهم است و باید دعا کرد تا از لغزش های زمان ظهور ایمن ماند.

ترابی با اشاره به اینکه جبران همه ناکامی ها خداست تاکید کرد: باید این را بدانیم که خدا جبران کننده تمام کاستی های ما در دنیاست و در روز قیامت اجر مصیبت زده بسیار بالاست و در روایت است که انسان ها آرزو داشتند که با قیچی ریز ریز می شدند تا این اجر را کسب می کردند.

وی با اشاره به حدیث قدسی گفت: در شب های رمضان خدا سه بار ندا می دهد کخ آیا کسی هست خواسته ای داشته باشد تا من برآورده سازم،آیا کسی هست که می خواهد برگردد، آیا کسی هست که عیب های زندگی او را ببخشیم و پرونده او را صاف کنیم. باید غنیمت بدانیم این فرصت ها را و استفاده کنیم.

امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حلقه های صالحین اظهار کرد: حلقه های صالحین و منبر یک تبلیغ گرم است و ما محتاج آن هستیم و باید بدانیم سبب جذب افراد می شود.

وی افزود: در صالحین موقعیتی است که ما همدیگر را دریابیم و به یکدیگر سفارش نماییم تا افراد به روز شوند.

ترابی با اشاره به آیه تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر گفت: این آیه مبنای کار شجره طیبه صالحین در بسیج و تشکیل حلقه های صالحین است.

وی تصریح کرد: تبلیغات چهره به چهره، اعتماد،رفاقت و موعظه نیاز هست و حلقه صالحین آمده تا رفیق بسازیم برای نسل جوان و جامعه هم اثبات کرده جوابش به مسائل معنوی و اخلاقی مثبت است.

سرمربی نظام صالحین بسیج سپاه شاهرود با اشاره به برگزاری اعتکاف رمضانیه در روستای دیزج شاهرود گفت: آفرین به مردم خوب دیزج که در سه روز 13 تا 15 ماه مبارک رمضان اعتکاف در دیزج برگزار و هزینه آن را خود مردم تامین و اکثر معتکفین نوجوانان بودند و این یعنی دلهای آماده و باید استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اگر پیام باشد گوش شنوا هست عنوان کرد: دعوت های شیطان به نهایت رسیده و امتحانات زیاد شده و اگر فرشتگان به این نتیجه برسند که دیگر این مردم آب دیده شده اند و وقتش است ظهور محقق خواهد شد.

ترابی تاکید کرد: برای مواجهه با امتحانات سنگین باید نقشه داشته باشیم و نقشه آن حلقه های صالحین است، این مسیری است که انبیا و اولیا داشته اند و انقلاب داشته و امروز این وظیفه بر دوش بسیج از طرف رهبری گذاشته شده است و باید به دقت و جدیت عمل نماییم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها