خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: شعارهای راهپیمایان روز جهانی قدس در ایران اسلامی پایه های حکومت صهیونیست ها و حامیان آنها همچون آمریکا، انگلیس و دیگر سرکردگان کفر، آل سعود و آل خلیفه و سایر شیوخ مرتجع منطقه را لرزاند.
کد خبر: ۸۵۳۹۱۴۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آیت الله اسدالله ایمانی در نماز جمعه شیراز که در پایان راهپیمایی روز جهانی قدس در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) برپا شد، خطاب به راهپیمایان روزه دار اظهار کرد: امروز عبادتی بسیار بزرگ و عظیم در پیشگاه خداوند مقدس بود.

وی گفت: قرآن مجید در ارتباط با کار امروز شما می فرماید: هیچ قدمی برنداشتید که این قدم کفار را به خشم آورد و هیچ شعاری ندادید که کفار به خشم بیایند مگر اینکه در مقابل هر گامتان یک عمل صالح و در مقابل هر شعارتان یک کار خیر و یک حسنه پایدار خدا برای شما ثبت کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در فارس خطاب به راهپیمایان روز قدس گفت: قطعاً امروز آمریکا، اسراییل، انگلیس، سرکردگان کفر، آل سعود، آل خلیفه و سایر شیوخ مرتجع منطقه از شعار شما لرزیدند و از گام های مطمئنتان به وحشت افتادند و عصبانی شدند و شما با عصبانی کردن آنان ، عمل صالح انجام دادید و درجات حسناتتان بالا رفت و گوارایتان باد که با زبان روزه ، هوای تیرماه جنوب کشور ، مرد و زن و کوچک و بزرگ به خیابان آمدید و ادای دین و رسالت خود را داشتید.

آیت الله ایمانی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: 23 تیرماه سال 78 حضور یکپارچه مردم در خیابان های تهران نقشه دشمنان را خنثی کرد.

وی ادامه داد: توطئه فتنه 88 که از 18 تیرماه شروع شده بود و با حضور مردم در 23 تیر ماه به پایان رسید آن حضور یادآور حضور نهم دی ماه 88 بود.

امام جمعه شیراز با بیان این که مردم در 23 تیرماه مقابل فتنه سال 78 به میدان آمدند، گفت: مردم در برابر فتنه 88 نیز در نهم دی ماه آن سال در صیانت از ولایت و نظام اسلامی حاضر شدند.

وی با بیان این که جنس هر دو فتنه یکسان و در راستای آسیب به نظام و از بین بردن ارزش های والای نظام بود، گفت: مردم ما در 23 تیرماه 78 و نهم دی ماه 88 به این دو فتنه پاسخ گفتند.

ایمانی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه شیراز درباره تحولات مدیریتی استان فارس در یک ماه گذشته گفت: از اول پیروزی انقلاب تا به امروز ما 20 استاندار و سرپرست استانداری تجربه کردیم و با لحاظ کردن سرپرستی ها، هر استاندار کمتر از دو سال در این استان ماموریت داشته است.

وی در ادامه پرسید: آیا عمر استانداری کمتر از دو سال می تواند استان پهناوری مثل استان فارس که به عمده استان های کشور هم مرز است مدیریت کند و مدیریت او موفق باشد ؟ استان فارس یک استاندار به عمر یک دولت هم نداشته یعنی یک دولت عمرش چهار سال است عمر استانداران ما کمتر از دو سال به طور میانگین بوده است چرا چنین باشد؟

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: کلان شهر شیراز با دو میلیون و نیم جمعیت در دو سال آغازین دولت یازدهم چهار سرپرست فرمانداری داشته است، یعنی هر شش ماه یک سرپرست؛ آیا شهر با این شکل اداره می شود؟ آیا مسائل کلان شهر با این برنامه ها مدیریت می گردد؟ آیا این ها به نفع مردم و استان فارس است؟

ایمانی ادامه داد: من شخصاً عرض می کنم یک روزگاری در این استان من شاهد بودم هر حادثه ای که اتفاق می افتاد می گفتند خط بازی در استان حاکم است، بزرگان استان با هم نیستند، امروز دارم عرض می کنم قشر اول این استان علما و روحانیت هستندکه یک سخن، یک کلام و یک مطلب بیشتر ندارند و اختلافی وجود ندارد.

امام جمعه شیراز در ادامه اظهار داشت: من خواهش می کنم از دولت مردانمان ، استان فارس را بشناسند، استان فارس بسیار عمیق و ریشه دار است، شما جمعیت این چند شب را در همه استان فارس دیدید، استان فارس اقیانوسی است که به سادگی به عمق آن نمی رسید، این اقیانوس را درک کنید و افرادی که بتوانند این اقیانوس را بشناسند به این استان بفرستید.

وی گفت: بارها به ما می گویند نمایندگان شما با هم اختلاف نظر دارند، من نمی خواهم بگویم همه کارهای مجموعه های مختلف صحیح است اما می خواهم بگویم نمایندگان استان 18 نفر هستند و 18 نفرشان نظر دادند ، نظرشان هم روی انسان های به اصطلاح اصولگرا نبوده همه کسانی که معرفی کردند اصلاح طلب بودند اما اصلاح طلب های معتدل. بیاید با استان بازی نکنید.

امام جمعه شیراز با بیان این که استان فارس در قله و شیراز مهد تمدن و ادب فارسی بوده است، ظرفیت های این منطقه را برشمرد و از دولت خواست که استان را از گرفتاری های مدیریتی نجات دهد.

وی اظهار کرد: شیراز و فارس قرن ها دنیا را اداره می کردند؛ هشت سال بعد از پیامبر، مسلمان شدند و اسلام را با جان و دل قبول کردند؛ در استان فارس بیش از یکهزار و 500 امامزاده آرمیده و در شیراز بیش از 80 امامزاده آرمیده این ها معنا دارد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: امید است دولتمردان در سال همدلی و هم زبانی، همراهی کنند و اجازه ندهند استان فارس دچار التهاب، دچار افراط گرایی و دچار مسائلی از این قبیل شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها