خبرهای داغ:
استاندار سمنان:

فرهنگ ایثار و شهادت در استان جاری و ساری باشد

استاندار سمنان با اشاره به برپایی مناسب کنگره سه هزار شهید استان بر جاری و ساری بودن فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت در سطح استان سمنان تأکید کرد.
کد خبر: ۸۵۳۹۶۰۷
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، محمد وكيلي در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره سه هزار شهید استان كه با حضور سردار شاهچراغی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) و جمعی از مدیران استان در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کار برای برگزاری شایسته کنگره شهیدان کاری توأم با عشق به معنویت و اثری با خلوص نیت بود که در این راستا اقدامات و فعالیتهای خوبی برای زنده نگه داشتن آثار شهیدان انجام پذیرفته که همچنان باید ادامه یابد .

وي افزود: آنچه برای شهیدان انجام پذیرفته شناسنامه و هویت ما تلقی می شود و آثار سه هزار شهید در استان به عنوان یک اصل ، الگو و نماد باید در استان حفظ و حراست شود و با ترویج این آثار همواره یاد و خاطره شهدا را باید زنده نگه داریم .

استاندار سمنان بيان كرد: باید فرهنگ نامه شهدا در کتابخانه ها ، دانشگاه ها و مراکز تحقیقی و پژوهشی به عنوان یک سرمایه بزرگ در دسترس محققین و پژوهشگران قرار گیرد.

وکیلی همچنین بر ادامه جمع آوری آثار شهدا، استمرار برگزاری یادواره های شهیدان در شهرها و روستاها برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، ترویج فرهنگ شهید برای نسلهای جوان ، پیگیری در خصوص مستندسازی فعالیتهای انجام پذیرفته تأکید کرد.

وي همچنین از نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه سمنان بعنوان محور برگزاری کنگره شهیدان ، ائمه جمعه، فرمانداران، بخشداران، شهرداران ، مدیران دستگاههای اجرایی، ائمه جماعت و روحانیت، سپاه، ارتش و بسیج، جهاد سازندگی، بنیاد شهید، دانشگاه ها، آموزش و پرورش، صدا و سیما، رسانه ها و همه کسانی که در برگزاری باشکوه این رخداد بزرگ فرهنگی نقش داشتند، تقدیر و تشکر كرد.

استاندار سمنان به وي‍ژه از حضور گرم و صمیمی اقشار مختلف مردم به عنوان پشتوانه اصلی این کنگره و خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان بعنوان سرمایه های اصلی کنگره شهدا تجلیل و قدردانی کرد.

در این جلسه همچنین سردار شاهچراغی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج ) استان و سرهنگ فریدون رئیس ستاد کنگره سه هزار شهید استان گزارشی از فعالیتها و اقدامات انجام شده و برنامه ها ی آینده کنگره را ارائه دادند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها