خبرهای داغ:
بیانیه بسیج دانشجویی گرمسار به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف؛

برای ریزگردهای آزار دهنده بی حجابی در جامعه مسئولان چاره ای بیندیشند

امروز یکی از مهمترین محورهای تهاجم فرهنگی تلاش برای تغییر سبک روش زندگی زنان ایران اسلامی با هدف از هم گسیختگی نهاد مقدس خانواده و سست شدن پایه های اعتقادی است.
کد خبر: ۸۵۳۹۸۸۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در گرمسار، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گرمسار بیانیه ای به مناسبت فرارسیدن روز ملی عفاف و حجاب به شرح ذیل صادر کرده است؛

«خدا مردانی را که شبیه زن می شوند و زنانی را که خود را شبیه مرد قرار می دهند ، نفرین کرده است؛ پیامبر اعظم(ص)»

امروز یکی از مهمترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش برای تغییر سبک روش زندگی زنان ایران اسلامی در موضوع عفاف و حجاب است که هدف اصلی آن از هم گسیختگی نهاد مقدس خانواده و سست شدن پایه های اعتقادی است.

عفاف و حجاب اسلام یک مفهوم قطعی در کلام الله است که این روزها توسط برخی افراد کم اطلاع و تأثیرپذیر از فرهنگ غرب به عنوان یک موضوع فرعی و گاهی به عنوان موضوعی غیر قطعی تلقی می شود؛ این در حالی است که آیات متعدد در خصوص وظایف مردان و زنان برای حفظ عفت عمومی در جامعه اسلامی نازل شده است.

اگر چه جامعه متدینین به ویژه زنان فهیم و معتقد جامعه اسلامی در ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب پیشتازند؛ لکن بخش هایی از دستگاه های مختلف که توسط قانونگذار موظف به فرهنگ سازی در طرح جامع عفاف و حجاب بوده اند تاکنون نتوانسته اند به وظیفه خود در این زمینه به خوبی عمل نمایند و یا با اجرای ناقص و صوری آن بر مصائب این مسیر افزوده اند.

«بی حجابی» و «بی عفتی» از همان گرد و غبارهایی است که هنوز از هوای انقلاب پاک نشده، کوچه و دانشگاه و بازار ما، نمایشگاه تابلوهای متحرک بی حجابی است و عجب اینکه ما هنوز در مناقشه اجباری یا اختیاری بودن حجاب و تعیین حد حجاب مانده ایم.

امروز چه کسی است که نداند کف خیابان با اتاق خواب فرق دارد؟ اولی حریم عمومی است و دومی حریم خصوصی و حریم عمومی قوانین عمومی دارد و در آن منافع و عقاید و سلایق فرد مطرح نیست.

چه کسی است که نداند حد حجاب وجه و کفین است و در اسلام بین بیرون بودن یک تار مو و تمام موی سر فرقی نیست؟ اگر هم کسی نمی داند باید او را راهنمایی کرد و باید آموزش داد، جنگ سایبری و رسانه ای در این حوزه باید وجود داشته باشد؛ ولی مسأله را باید به گونه ای دیگر حل کرد.

اصلا اینکه تا می گویند امر به معروف ذهن ها می رود سمت حجاب یک دلیلش هم این است که در این نقطه کمتر امر به معروف به صورت عمومی و گسترده صورت پذیرفته؛ کمتر علیه آن به خیابان آمدیم و محکوم کردیم؛ کمتر سر هر کوی و برزن ایستادیم و بحث و مناظره راه انداختیم، بنابراین باید اینجا هم از وقت و مال و جان هزینه کنیم اگر می خواهیم نتیجه مطلوب بدست آوریم؛ راز این کلام گهربار امام خمینی (ره) که فرمودند «اگر مردم از جیبشان خرج دین نکنند، بی دین می شوند»، همین است.

ما فرزندان انقلابی حضرت امام روح الله از سازمان های فرهنگی و دستگاه های تربیتی می خواهیم در جهت شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف برنامه ریزی و از نفوذ فرهنگ مبتذل غرب جلوگیری نمایند؛ تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی، اجتماع را به محیط کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین نمایند.

و از دستگاه های دولتی انتظار داریم نسبت به ایجاد زمینه مناسب پوشش بانوان و کارمندان اقدامات مؤثری را انجام دهند.

امید است با تأسی از سرور زنان عالم حضرت فاطمه زهرا (س) در اشاعه فرهنگ فاطمی کوشا باشیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها