خبرهای داغ:

تحصیل 200دانشجو در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شاهرود

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه شاهرود از تحصیل 200دانشجو در این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۰۹۷۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سید علی رضا میرباقری با بیان اینکه 200 دانشجو در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان این دانشگاه در حال تحصیل هستند افزود: دانشجویان در این مرکز 60واحد درسی را از جمله كلام اسلامی و اعتقادات با رویكرد جدید كلامی، فقه واحكام اسلامی، معارف قرآن، جریان شناسی فكری و فرهنگی و سیاسی، تاریخ اسلام، سیره معصومین (ع)، آشنایی با فلسفه اسلامی، عرفان اسلامی و مكاتب غرب می گذرانند و در كنار آنها با دروس پایه برای ورود به معارف مكتب اهل البیت (ع)مانند صرف، نحو، منطق و اصول فقه آشنا می شوند.

وی انجام فعالیت های پژوهشی، برگزاری اردوهای زبارتی وسیاحتی، طرح تدبر در قرآن، برگزاری مراسم معنوی مانند مراسم دعا، سوگواری و اعتكاف را از دیگر برنامه های حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شاهرود برشمرد.

میرباقری اظهار داشت: کتابخانه حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه شاهرود با سه هزار جلد کتاب در سه بخش اعتقادات، اخلاق و احکام با هدف ارتقاء شخصیت اخلاقی و معنوی دانشجو، عمق بخشی معرفت و اعتقادات دینی و ارتقاء تحلیل و فعالیت فرهنگی دانشجویان با توجه به اهداف تمدن اسلامی فعالیت می کند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه شاهرود با بیان اینکه این مرکز جهت تابستان یکسری دروس را به صورت مجازی ارائه می دهد گفت: دروس تاريخ ١و٢و٣ در ترم تايستان به صورت مجازي و درس كلام اسلامي ١ در صورت رسيدن حدنصاب كلاس به صورت حضوري ارائه خواهد شد.

وی آشنایی با رایانه و یادگیری الکترونیکی ودسترسی به اینترنت با سرعت حداقلی 256 کیلوبایت را از ملزومات دروس مجازی دانست.

میرباقری تلاش جهت غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان را از اهداف حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شاهرود ذکر کرد و افزود: در صورت رسیدن افرادی ثبت نامی به حد نصاب کلاس هایی از جمله منطق و فلسفه اسلامی، سبک زندگی، احکام بانوان، امر به معروف و نهی از منکر، تحلیل سیاسی، کلام و پرسش و پاسخ اعتقادی و تفسیر برگزار می شود.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه شاهرود در پایان خاطر نشان کرد: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی سایت به آدرس http://shahrood.hodat.ir مراجعه کنند.

وي بيان كرد: كليه دانشگاهيان و فارغ التحصيلان دانشگاهي علاقه مند به مباحث ديني مي توانند در اين مركز ثبت نام نمايد و به دانش آموختگان پس از گذراندن 68 واحد درسي گواهي تحصيل دروس معارف ديني اعطاء مي شود.

باقري خاطر نشان كرد: طبق مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي واحد هاي ارائه شده حوزه علوم اسلامي دانشگاهيان با دروس معارف ديني معادل سازي مي شود و دين‌پژوه دانشجو پس از گذراندن دروس حوزه، نمرات خود را به دانشگاه ارائه مي دهد تا به‌جاي دروس معارف دانشگاه ثبت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها