خبرهای داغ:
فرمانده حوزه مقاومت کوثر سرخه:

حفظ عفاف و حجاب اصلی ترین سنگر زنان است

فرمانده حوزه مقاومت کوثر سرخه با بیان اینکه اصلی ترین سنگر زنان حفظ عفاف و حجاب است، گفت: در صورت آسیب پذیر شدن این سنگر، پایه های سعادت، پاک زیستی و شرافت جامعه سست می شود.
کد خبر: ۸۵۴۱۲۲۴
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸
مریم آزمون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه به مناسبت هفته حجاب و عفاف بیان کرد: اهداف از نامگذاری روزی به نام روز ملی عفاف و حجاب بسط و گسترش بینش افکار عمومی جامعه زنان در خصوص اقدامات جهانی مستکبرین جهت کشف حجاب، تبیین حدود حجاب و عفاف طبق آیات وروایات اسلامی، نقش و اثرگذاری زنان در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی و ارائه الگوهای صحیح و مناسب به بانوان در جامعه دینی به ویژه بانوی نمونه اسلام حضرت فاطمه (س) است.

وی با بیان اینکه نباید تنها یک روز از سال را به این موضوع پرداخت؛ بلکه باید زمینه ای آماده شود تا در طول سال به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشیم، افزود: عفاف و حجاب نهاد منحصر به زنان نیست.

فرمانده حوزه مقاومت کوثر سرخه با اشاره به اینکه عفاف و حجاب از دو بُعد فردی و اجتماعی اهمیت دارد، بیان کرد: بُعد فردی به شخص این امکان را می دهد تا با امنیت بیشتری در جامعه زندگی کندو در صحنه اجتماع با اطمینان بیشتری حضور یابد و در بُعد اجتماعی نیز فرد برخوردار از امنیت و مصونیت می شود.

عفاف و حجاب حاکم کننده نظم اجتماعی

آزمون با بیان اینکه عفاف و حجاب نظم اجتماعی در جامعه حاکم می کند، تصریح کرد: تمامی مسئولان وظیفه دارند تا نسبت به اهمیت این مقوله اخلاقی و اجتماعی اهتمام ویژه داشته باشند و مطیع اوامر رهبر معظم انقلاب در راستای اجرای دستورات الهی باشند.

وی حجاب را رفتار فرهنگی اجتماعی که تنها شامل پوشش ظاهری نیست؛ بلکه به شیوه سخن گفتن و ارتباطات افراد نیز مرتبط است، دانست و افزود: رعایت حجاب و عفاف در جامعه باعث ایجاد سلامت روحی، روانی و اجتماعی زنان می شود.

باورهای اعتقادی جوانان به حجاب اصلاح شود

فرمانده حوزه مقاومت کوثر سرخه با بیان اینکه امروز باید برای جوانان از زیبایی های حجاب سخن گفت تا باورهای اعتقادی آنها به حجاب اصلاح شود، اظهار داشت: باید با آموزش های صحیح در محیط های مهم و اثرگذاری همچون مدرسه، دانشگاه و خانواده این باور اعتقادی اصلاح و به صورت درست اجرایی شود تا در جامعه شاهد بد حجابی و بی حجابی نباشیم.

آزمون بیان کرد: متأسفانه امروز شاهد هستیم که عده ای به خود اجازه می دهند تا اعتقادات را زیر پا گذاشته و بدون رعایت شئونات دینی در جامعه حاضر شوند.

حجاب زن مسلمان اسلحه مبارزه با دشمنان اسلام است

وی بیان کرد: حجاب زن مسلمان اسلحه مبارزه با دشمنان اسلام است؛ حتی قبل از انقلاب بسیار زنان مبارزی بودند که با حجاب اسلامی خود دشمنان را به زانو در آوردند.

فرمانده حوزه مقاومت کوثر سرخه با تأکید بر اینکه ما زنان مسلمان ایرانی، اجازه نمی دهیم تا حرمت و ارزش زن مسلمان زیر پا گذاشته شود، وقتی امروز دشمن از حربه حمله به حجاب و عفاف زنان و خانواده استفاده می کنند، گفت: دختران و زنان آگاه ایرانی این اجازه را نمی دهند تا دشمنان به آنچه می خواهند برسند، شاهد هستیم دختران با چادر آشتی می کنند و به صف سنگربانان دفاع از خون شهدا می پیوندند.

آزمون در ادامه به بخشی از برنامه های هفته عفاف و حجاب در شهرستان سرخه اشاره کرد و افزود: برگزاری نشستهای با موضوع عفاف و حجاب در جلسات قرآن با استفاده از سخنوران فرهنگی، برگزاری مانور عفاف و حجاب و ارسال پیامک لحظه شمار حوادث مسجد گوهرشاد، برگزاری مسابقات در رده سنی کودکان و نوجوانان در حلقه های صالحین، شرکت در مسابقه استانی وبلاگ نویسی «طلایه داران عفاف و حجاب»، تجلیل از زنان محجبه در عرصه های مختلف اجتماع و بسیجیان نمونه عفاف و حجاب از جمله برنامه هایی تدارک دیده شده است.

وی روز شمار هفته عفاف و حجاب را تحت عناوینی شامل امنیت و تحکیم خانواده، عفاف و حجاب مظهر عبودیت و بندگی خدا، عفاف و حجاب بهداشت و روان، عفاف و حجاب سلامت اخلاق، عفاف و حجاب میراث دینی و ملی ایرانیان، عفاف و حجاب احترام به حقوق شهروندی، عفاف و حجاب برازنده ی همه و عفاف و حجاب امنیت اجتماعی عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها