اعزام ۷۰ دانشجوی علوم پزشکی مشهد به اردوی جهادی از ابتدای مردادماه

مسئول خواهران گروه جهادی صراط‌ الحمید دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اعزام ۷۰ دانشجوی علوم پزشکی مشهد بعد از ماه مبارک رمضان به روستای محروم چاه نسر واقع در ۵۵ کیلومتری شهرستان نیشابور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۲۸۱۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، گلپور اظهار داشت: گروه جهادی صراط الحمید بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۴ سال با اعزام دانشجویان در رشته های مختلف علوم پزشکی به روستاهای محروم سابقه فعالیت دارد.

وی از اعزام این گروه به استعداد ۷۰ دانشجو بعد از ماه مبارک رمضان به روستای محروم چاه نسر واقع در ۵۵ کیلومتری شهرستان نیشابور خبر داد و گفت: این تعداد بصورت گردشی فعالیت می‌کنند بطوریکه در روز۴۰ تا ۵۰ نفر در عرصه های مختلف از تاریخ یک تا ۱۷ مرداد ماه مشغول به فعالیت می‌کنند.

مسئول خواهران گروه جهادی صراط الحمید دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه فعالیت‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی، آموزشی و اعتقادی را از جمله محوریت های فعالیت گروه در این روستا برشمرد و افزود: بیماری های رایج، میزان بافت جمعیت و ترکیب سنی  در این روستا شناسایی و بر این اساس برگزاری کارگروه های آموزشی برای آنان پیش بینی شده است.

گلپور با اشاره به محرومیت فرهنگی که امروزه بارزترین محرومیت در روستاهاست در خصوص اقدامات فرهنگی این گروه بیان داشت: برگزاری نمایشگاه با در نظر گرفتن رده سنی و با موضوعاتی چون مهدویت و قرآن و عترت،برگزاری کارگروه آموزشی دفاع مقدس و آشنایی با فرهنگ جبهه و جهاد، برگزاری حلقه های تربیتی صالحین ویژه اعضای گروه و اهالی روستا از جمله برنامه های فرهنگی است که در نظر گرفته شده است.

 

وی یادآور شد: برگزاری کلاس های اعتقادی از جمله کلاس‌های معرفتی، آموزش احکام، معارف دینی و همچنین برگزاری کلاس های مهارت های زندگی، همسر داری اسلامی، آموزش‌های بهداشت روابط خانوادگی در کارگروه بهداشت و درمان نیز در برنامه های این گروه گنجانده شده است.

 

مسئول خواهران گروه جهادی صراط الحمید دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص بحث ارجاع بیماران روستا به بیمارستان برای درمان گفت: این کار باید از طریق دانشگاه هماهنگ شود بطوریکه ارجاعات دانشگاهی از طریق حوزه ریاست به معاونت‌ها اعلام می‌شود و از آنجایی که ارجاعات به دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اندک است باید از طریق دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشگاه مادر اقدام کرد.

 وی ادامه داد:  چنانچه کار تشخیص در روستا توسط اعضای گروه جهادی صورت گرفت پس از اتمام گروه درصدد رایزنی با دانشگاه نسبت به ارجاعات بیماران به بیمارستان هستیم و برای این کار باید از طریق شبکه بهداشت منطقه وارد کار شویم.

 گلپور گفت: با توجه به اینکه فعالیت گروه جهادی صراط الحمید بسیار گسترده تر و چه بسا تخصصی تر نسبت با سایر گروه هاست؛ اما بودجه کمتری نسبت به سایر دانشگاه ها برای اعزام گروه جهادی به ما تعلق می‌گیرد و بیشتر بودجه ما در بحث فراهم کردن امکانات از طریق دانشگاه فراهم می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها