خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه قاچاق پوشاک در کشور رتبه تک رقمی دارد، گفت: اتحادیه های فروشندگان پوشاک وظیفه جمع آوری پوشاک مبتذل از ویترین مغازه ها را دارد.
کد خبر: ۸۵۴۳۸۹۱
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف فارس، نادر قاضی پور با تاکید بر اینکه پوشاک از جمله کالاهایی است که در مسیر قاچاق در قیاس با سایر کالا ها و اقلام از رتبه تک رقمی برخوردار است، اضافه کرد: متاسفانه حجم عظیمی از پوشاک از مرز های کشور برگرفته از فرهنگ غرب با شکل و شمایل متضاد با فرهنگ ایرانی و اسلامی وارد کشور می شود.


وی با اشاره به اینکه جاذبه های این کالاها با برچسب های مختلف و به اصطلاح رنگ و لعاب دار، بازار را اشباع کرده است، ابراز کرد: این جریان به عنوان تهدیدی فرهنگی در بستر جامعه چراغ خاموش پایه های فرهنگی کشور را به خصوص در حوزه عفاف و حجاب تخریب می کند.


رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر اینکه دروازه های ایران در قالب مرز های خاکی دریچه ای برای تزریق فرهنگ مبتذل غرب در بدنه جامعه اسلامی ایران است، تصریح کرد: کالاهای قاچاق در قالب پوشاک ویروسی کشنده برای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است که قاچاق کالا در این راستا نقش مهمی را بر عهده دارد.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: وزارت اقتصاد و مرزبانی باید در این راستا وظایف نظارتی خود را بر روند واردات کالا در کشور درست انجام دهند و اتحادیه های فروش پوشاک باید از تبلیغ پوشاک از جنس فرهنگ مبتذل غرب در پشت ویترین مغازه ها جلوگیری کنند.
واردات چادر مشکی از چین رشته ای از ریشه قاچاق در کشور


 قاضی پور با اشاره به واردات چادر مشکی از چین، افزود: واردات چادر مشکی از چین رشته ای از ریشه قاچاق در کشور به شمار می آید و تولید کنندگان چادر مشکی در داخل کشور با مشکلات و خلاء هایی جدی مواجه و در مرز ورشکستگی قرار دارند.


وی با تاکید بر اینکه تولیدات چینی در انواع و اقسام متنوع برند شاخص در بحث قاچاق کالابه شمار می رود، اضافه کرد: متاسفانه تردد کالاهای قاچاق در مرز های ایران اسلامی با آرامش انجام می شود

ارسال نظرات
پر بیننده ها