مهمان vip سفارت لندن در تهران:

قدرت خرید کارگران بالا رفته!!!

من اصلا بابت تبلیغات جناح راست علیه دولت - حتی وقتی صداوسیما را دربست در اختیار دارند- نگرانی ندارم ...
کد خبر: ۸۵۴۵۵۵۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵

خبرگزاری بسیج – سرویس اخبار ویژه

متن پیشنویس توافق ایران با 5+1 در وین ، مخالفان و موافقانی هم در ایران و هم در خارج از ایران دارد. «سعید لیلاز» از اصلاح طلبان حامی دولت حسن روحانی ، با سیاهنمایی از شرایط کشور در زمان دولت سابق ، به حمایت تمام قد از توافقنامه‌ی وین پرداخت.

سعید لیلاز که اردیبهشت امسال با اظهار نظری تامل برانگیز در دوماهنامه ی «چشم انداز ایران» با ارائه‌ی راهکاری برای افزاش درآمد های دولتی گفته بود:«در حالي كه ما يكي از وارد كنندگان عمده مشروبات الكلي هستيم ولي (این واردات) براي دولت فاقد منفعت است!» اینبار در گفت و گو با روزنامه‌ی غربگرای شرق ضمن اینکه از توافق وین حمایت صریح کرد ، با اظهار نظری غیر منصفانه کوشید تا صدا و سیما را در حالی که هم اکنون نقش ساکت کردن صدای منتقدان را بازی می‌کند، ارگان خبری اصولگرایان معرفی کند!

لیلاز به شرق گفت :« مدت‌ها طول می‌کشد دولت بتواند آنچه در دولت گذشته تخریب شد را بازسازی کند. البته نشانه‌های بهبود آن را می‌توان دید. امسال دولت بدون اعلام قبلی که عملکرد مدیریتی خوبی را نشان نمی‌داد، قیمت نان و حامل‌های انرژی را افزایش داد. با این حال کوچک‌ترین اعتراضی به آن صورت نگرفت؛ چون مردم به خوبی می‌دانند دولت دارد در شرایط بسیار دشوار درآمدی، به آنها خدمت می‌کند و به دنبال بهبود شرایط زندگی آنان است. بعد از سال ٨٩، در دولت فعلی در دو سال متوالی، قدرت خرید کارگران با افزایش نرخ دستمزد‌ها بالا رفت. البته تا حد مطلوب فاصله بسیاری دارد اما دولت با همین درآمد ناچیز، در حال بهبود اوضاع است. من اصلا بابت تبلیغات جناح راست علیه دولت - حتی وقتی صداوسیما را دربست در اختیار دارند- نگرانی ندارم. اگر آنها کوچک‌ترین بردی داشتند، امروز روحانی رئیس‌جمهور ایران نبود.»

لازم به یاد آوری است که گرانی ‌های مذکور در سکوت و با تکذیب دولت صورت گرفت و مردم خود را در عملی انجام شده یافتند ، درست زمانی که نوبخت سخنگوی دولت هر گونه گرانی نان را تکذیب می کرد!

لیلاز در ادامه با هجمه به رسانه‌ی ملی افزود :« به نظر من موضع‌گیری‌های صداوسیما نه برای من فعال سیاسی و نه ملت ایران، عامل تصمیم و تحلیل نیست. اگر آنها موفق به تقلیل این توافق هسته‌ای شدند، پس چرا امضا شد و چرا قطع‌نامه به تصویب رسید و همه اذعان کردند که این سقف تلاش‌ها و امتیاز‌گیری‌ها در شرایط فعلی بود؟ مردم ایران واقعا می‌دانند چه می‌کنند. در هر انتخاباتی که امکان حضور اصلاح‌طلبان و چهره‌های مورد اعتماد مردم فراهم بوده است، آنها حرف خود را به کرسی نشانده‌اند. به نظرم وزنی که مردم برای صداوسیما قایل هستند، یک‌صدم وزنی که فعالان سیاسی به آن می‌دهند هم نیست.»

اظهارات لیلاز در حالی است که به زعم بسیاری از منتقدان توافق هسته‌ای رسانه‌ی ملی با ذوق زدگی از این توافق سبب توقع بیش از حد مردم از وقوع معجزه‌ی اقتصادی پس از رفع تحریم هاست.

در خصوص سعید لیلاز همچنین باید یادآور شد که طبق اعترافات حسین رسام، تحلیلگر ارشد سفارت انگلیس در تهران چهره‌هایی مانند "محمد عطریانفر"، "ماشالله شمس الواعظین" و "سعید لیلاز" به عنوان نمایندگان جریان اصلاح‌طلب افرادی بودند که گاه و بی‌گاه به میهمانی های VIP سفارت انگلستان فراخوانده می‌شدند!!

ارسال نظرات