خبرهای داغ:
رییس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان خبر داد؛

فعالیت 85 هزار نفر روز اردوهای جهادی بسیج سازندگی در سال 94

رییس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: 85 هزار نفر روز در اردوهای جهادی بسیج سازندگی در سال 94 در مناطق محروم سراسر استان سمنان فعالیت خواهند داشت.
کد خبر: ۸۵۴۵۶۰۳
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، جبار دوستمحمدیان در همایش سرگروه های جهادی بسیج دانشجویی و دانشگاه های استان سمنان که در سالن جلسات سپاه استان سمنان برگزار شد، با تقدیر و تشکر از حضور جهادگران بسیجی اقشار مختلف از جمله جامعه طلاب، مهندسین، جامعه پزشکی، ادارات، فرهنگیان و دانش آموزی در این همایش به ارائه گزارش عملکرد سازمان بسیج سازندگی در سال 93 پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته 20 هزار نفر از استان سمنان به مناطق محروم استان سمنان و خارج استان در قالب اردوهای جهادی اعزام داشتیم.

وی این اعزام ها را در بخش های مختلف بدین شرح عنوان کرد: در بخش دانشجویی یک هزار و 159 نفر، اردوی جهادی هفت روزه بسیج طلاب و ورزشکاران یک هزار و 256 نفر، در بخش اعزام حلقه های صالحین به اردوهای یک روزه جهادی تعداد 15 هزار نفر و در حوزه مرمت و زیباسازی مدارس تعداد یک هزار و 374 هزار نفر به اردوهای جهادی 10 روزه اعزام شدند.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به اعزام 114 تیم پزشکی به مناطق محروم استان خاطرنشان کرد: در سال 93 دو بیمارستان صحرایی و یک بیمارستان تک تخصصی در این مناطق برپا شد.

دوستمحمدیان با اشاره به هدف گذاری 85 هزار نفر روز اعزام اردوی جهادی در سال 94 گفت: در سال جاری 25 هزار نفر به مناطق محروم استان و خارج استان اعزام خواهند شد که از ابتدای سال تا کنون تعدادی از این اعزام ها انجام شده است و مابقی آن تا پایان سال انجام می شود.

وی در خصوص اعزام تیم های پزشکی نیز گفت: اعزام 100 تیم پزشکی و برپایی یک بیمارستان صحرایی و دو بیمارستان تک تخصصی در مناطق محروم استان را در سال 94 در دستور کار داریم.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در ادامه سهمیه اعزام ها از تعداد 25 هزار نفر را در حوزه دانش آموزی یک هزار و 500 نفر، در حلقه های صالحین 15 هزار نفر، دانشجویی سه هزار و 500 نفر و مهندسین 780 نفر عنوان کرد.

دوستمحمدیان اهم فعالیت ها و اولویت های جهادگران اعزامی به مناطق محروم را عرصه های فرهنگی، اجتماعی، آسیب شناسی، توسعه روستاهاف اقتصاد مقاومتی و مسائل بهداشتی و درمانی برشمرد و تأکید کرد: یکی از مسائلی که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است بحث اطلاع رسانی، مستندسازی و فیلم سازی اردوهای جهادی است در حالی که یکی از ضرورت هایی که نیازمند اهتمام جدی است اطلاع رسانی و انتشار فعالیت ها و کارهای جهادگران در مناطق محروم به عموم مردم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها